Zobrazit minimální záznam

The magic and power of red lipsticks. How do they affect our perception and communication with our surroundings
dc.contributor.advisorSoukup, Martin
dc.creatorNevšímalová, Nikola
dc.date.accessioned2020-07-20T10:01:52Z
dc.date.available2020-07-20T10:01:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118968
dc.description.abstractThis master thesis The magic and power of red lipsticks represents theoretical-empirical analysis that argues how red lipsticks influence our perception and how we communicate through them with our surrounding. The thesis stems from the basic assumption that red lipstick is truly important and bold communication mean that is able to talk to our surrounding in a completely different ways than other colors or color shades. The aim of the thesis was to find out whether the aforementioned assumption matches the reality. Key questions for this master thesis were as follows: How do women communicate with their surrounding through red color (red lipstick)? What do they expect from these communication means? How do they feel when they communicate through these means (when they wear red lipstick)? How to they perceive reactions for this mean of communication? What are these reactions like (men- and women- wise)? The master thesis is based on researches from the field of beauty, human attractiveness or perception of red color that have already been done and it presents several different theories about human beautification as well as cosmetics evolution and evolution of perception of beauty itself. Except these, the thesis focuses on media content and the ways in which media, mainly social media and other...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce Kouzlo a moc červených rtěnek představuje teoreticko-empirickou analýzu, která se zabývá tím, jak červené rtěnky ovlivňují naše vnímání a jak jejich prostřednictvím komunikujeme s naším okolím. Práce vychází ze základního předpokladu, a to, že červená rtěnka je velice výrazným komunikačním prostředkem, který je schopen s naším okolím za nás komunikovat zcela jinak než jiné barvy či barevné odstíny. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda se náš výše stanovený předpoklad shoduje s realitou. Stěžejními se pro tuto práci staly i další výzkumné otázky, jako například: Jak ženy prostřednictvím červené barvy (rtěnky) komunikují se svým okolím? Co od těchto komunikačních prostředků očekávají? Jak se cítí, když těmito komunikačními prostředky komunikují (když nosí červenou rtěnku)? Jak ženy vnímají reakce na tento druh komunikace? Jaké jsou tyto reakce (ze strany žen i mužů)? Diplomová práce tak také vychází z výzkumů, které na poli krásy, lidské atraktivity či vnímání červené barvy již byly uskutečněny a představuje nejrůznější teorie zabývající se právě lidskou zdobností, ale i historickým vývojem kosmetiky a vývojem vnímání krásy jako takové. Kromě toho je v první části práce věnován prostor i mediálním obsahům a tomu, jak média, konkrétně sociální sítě a další platformy,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectColorsen_US
dc.subjectreden_US
dc.subjectred lipsticksen_US
dc.subjectperception of beautyen_US
dc.subjectattractivenessen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectbeautyen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjecthuman-to-human communicationen_US
dc.subjectBarvycs_CZ
dc.subjectčervenács_CZ
dc.subjectčervené rtěnkycs_CZ
dc.subjectvnímání krásycs_CZ
dc.subjectatraktivitacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectkrásacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectmezilidská komunikacecs_CZ
dc.titleKouzlo a moc červených rtěnek. Jak ovlivňují naše vnímání a komunikaci s okolím?cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-29
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215292
dc.title.translatedThe magic and power of red lipsticks. How do they affect our perception and communication with our surroundingsen_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce Kouzlo a moc červených rtěnek představuje teoreticko-empirickou analýzu, která se zabývá tím, jak červené rtěnky ovlivňují naše vnímání a jak jejich prostřednictvím komunikujeme s naším okolím. Práce vychází ze základního předpokladu, a to, že červená rtěnka je velice výrazným komunikačním prostředkem, který je schopen s naším okolím za nás komunikovat zcela jinak než jiné barvy či barevné odstíny. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda se náš výše stanovený předpoklad shoduje s realitou. Stěžejními se pro tuto práci staly i další výzkumné otázky, jako například: Jak ženy prostřednictvím červené barvy (rtěnky) komunikují se svým okolím? Co od těchto komunikačních prostředků očekávají? Jak se cítí, když těmito komunikačními prostředky komunikují (když nosí červenou rtěnku)? Jak ženy vnímají reakce na tento druh komunikace? Jaké jsou tyto reakce (ze strany žen i mužů)? Diplomová práce tak také vychází z výzkumů, které na poli krásy, lidské atraktivity či vnímání červené barvy již byly uskutečněny a představuje nejrůznější teorie zabývající se právě lidskou zdobností, ale i historickým vývojem kosmetiky a vývojem vnímání krásy jako takové. Kromě toho je v první části práce věnován prostor i mediálním obsahům a tomu, jak média, konkrétně sociální sítě a další platformy,...cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis The magic and power of red lipsticks represents theoretical-empirical analysis that argues how red lipsticks influence our perception and how we communicate through them with our surrounding. The thesis stems from the basic assumption that red lipstick is truly important and bold communication mean that is able to talk to our surrounding in a completely different ways than other colors or color shades. The aim of the thesis was to find out whether the aforementioned assumption matches the reality. Key questions for this master thesis were as follows: How do women communicate with their surrounding through red color (red lipstick)? What do they expect from these communication means? How do they feel when they communicate through these means (when they wear red lipstick)? How to they perceive reactions for this mean of communication? What are these reactions like (men- and women- wise)? The master thesis is based on researches from the field of beauty, human attractiveness or perception of red color that have already been done and it presents several different theories about human beautification as well as cosmetics evolution and evolution of perception of beauty itself. Except these, the thesis focuses on media content and the ways in which media, mainly social media and other...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV