Spolupráce rodiny a školy při integraci/inkluzi dítěte
Cooperation between the family and the school in the integration/inclusion of the child
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118161Identifikátory
SIS: 189004
Kolekce
- Kvalifikační práce [23261]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zábrodská, Kateřina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
16. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
integrace|inkluze|speciální vzdělávací potřeby|spolupráce školy a rodinyKlíčová slova (anglicky)
integration|inclusion|special education resource|cooperation between family and schoolAnotace: "Spolupráce rodiny a školy při integraci/inkluzi dítěte" zjišťuje kvalitu spolupráce základních škol a rodin dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a její vliv na vnímání integrace či inkluze. Zkoumá rozdíly v přístupech k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách v dané oblasti, pohled učitelů, asistentů a rodičů znevýhodněných dětí na integraci a inkluzi obecně i v konkrétních případech a aspekty spolupráce školy a rodiny znevýhodněného dítěte zařazeného ve třetím a vyšším stupni pedagogické podpory. Podle současného trendu se mohou rodiče rozhodnout pro vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné základní škole se zvýšenou péčí učitelů, případně za podpory asistenta pedagoga, většinou podle připraveného individuálního vzdělávacího plánu, protože žáci se speciálními vzdělávacími potřebami potřebují při svém vzdělávání zohledňovat jejich schopnosti, pracovní tempo a dosaženou úroveň zvládnutých znalostí, které se nemusí shodovat s možnostmi ostatních žáků ve třídě. Kvalitu integrace ovlivňuje zásadním způsobem přístup učitele a asistenta pedagoga, jejich vzájemná spolupráce a spolupráce s rodinou dítěte.
"Family and school cooperation in child integration / inclusion" identifies the quality of cooperation between primary schools and families of children with special educational needs and its impact on the perception of integration or inclusion. It examines the differences in attitudes towards to l educational needs in primary schools in the certain wiev of disadvantaged children teachers'care, assistants and parents on integration and inclusion in general and in specific cases and aspects of school and family disadvantaged children. According to the current trend, parents can decide about education of their child with specific needs in an ordinary primary school with increased teacherścare, possibly with the support of a teaching assistant, usually according to a prepared individual curriculum because pupils with special educational need have to get individual speed, knowledge and skills often do not have the same level like other students in the classroom. Quality of special care is highly influenced by cooperation among teachers, assistants and parents.