Vietnamská gastronomie v Obchodním centru Sapa
Vietnamese Gastronomy in Trade Centre Sapa
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111617Identifiers
Study Information System: 214385
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Lopatková, Marta
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Ethnology with Vietnamese
Department
Department of Sinology
Date of defense
5. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Obchodní centrum Sapa|vietnamská gastronomie|veřejné stravováníKeywords (English)
Trade centre Sapa|Vietnamese gastronomy|public eatingStudent se ve své bakalářské práci zabývá problematikou vietnamské gastronomie v českém prostředí, se zaměřením na její adaptace a na její vnímání českými konzumenty, a to skrze případovou studii Obchodního centra Sapa v městské části Praha-Libuš. Práce má teoretickou i praktickou část. V první části práce je řešen teoretický pojem gastronomie z antropologického hlediska a je charakterizována vietnamská gastronomie v kontextu veřejných restauračních zařízeních ve Vietnamu. V druhé části je představeno Obchodní centrum Sapa, dále jsou zkategorizovány a popsány místní restaurační zařízení. Poslední část se zabývá komparací pohledů vietnamských provozovatelů restauračních zařízení, jejich vietnamských a českých zákazníků na vietnamskou gastronomii v Obchodním centru Sapa. Klíčová slova: Obchodní centrum Sapa, vietnamská gastronomie, veřejné stravování
This bachelor thesis is dealing with the topic of Vietnamese gastronomy in Czech cultural environment, with the focus on its adaptation and the perception of Czech consumers. This work is using the Trade Center Sapa of district Praha - Libuš as a case study. The thesis has both theoretical and practical part. The first part is introducing the theoretical concept of gastronomy from anthropological view, continuing with description of Vietnamese gastronomy in the context of public restaurant facilities in Vietnam. In the second part, Trade Center Sapa is being introduced and its restaurant facilities are categorized and described. The last part is comparing perspectives of Vietnamese producers versus Czech and Vietnamese consumers on the issue of Vietnamese gastronomy in Sapa. Key words: Trade centre Sapa, Vietnamese gastronomy, public eating