Cesty k optimalizaci výuky jazyků a výukových materiálů: Jiný přístup k pokročilé jazykové výuce a učení
Cesty k optimalizaci výuky jazyků a výukových materiálů: Jiný přístup k pokročilé jazykové výuce a učení
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111355Identifikátory
SIS: 152956
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Daskalovska, Nina
Škodová, Svatava
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Slovanské filologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra jihoslovanských a balkanistických studií
Datum obhajoby
20. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
lingvulturologie|lingvultura|světonázor|jazyková osobnost|základní znalosti|jazyková realita|autentické materiály|učebnice|jazykové vzdělávání|e-učebniceKlíčová slova (anglicky)
linguoculturology|linguaculture|worldview|language persona|background knowledge|language realia|authentic materials|textbook|language-learning|e-textbookDisertační práce "Cesty k optimalizaci výuky jazyků a výukových materiálů: Jiný přístup k pokročilé jazykové výuce a učení" se zabývá nejnovějšími pokroky v lingvulturologii a prosazuje myšlenku nového pokročilého jazykového vyučovacího práce slouží jako ouvertura k významu používání lingvulturologie při tvorbě jazykových učebních materiálů. Vyjadřuje také důležitost jazyka při tvorbě jazykové osobnosti, což je dále vysvětleno v následujících kapitolách. Druhá kapitola představuje vývojové etapy současné lingvulturologie a základní terminologii používanou při studiu této lingvistické studie. Třetí kapitola se zabývá pokrokem ve výuce cizích jazyků, kombinováním různých metod a konečně tuality do výuky cizích jazyků, spolu se základní teoretickou strukturou navrhované elektronické učebnice. Čtvrtá kapitola představuje e učebnici určenou pro cizí pokročilé jazykové vzdělávání spolu s popisy podobných projektů a učebnic, které í. V závěru je uveden vzor s příklady z rodného jazyka autora (makedonština) spolu s anglickým překladem. Tento příklad je prezentován v duchu polykontextového a multimodálního přístupu, který prezentuje několik pohledů na jedno téma, které představuje učebnice pro pokročilé cizojazyčné učení. Klíčová slova lingvulturologie, lingvultura, světonázor, jazyková osobnost, základní znalosti,...
The PhD thesis "Optimizing Language Teaching and Learning Materials: A Different Approach to Advanced Language Teaching and Learning" deals with the most recent advances in linguoculturology and pushes forward the idea of a new advanced level language-teaching material. The first chapter of the thesis serves as an overture to the importance of using linguoculturology in the creation of language-learning materials. It also puts forth the importance of language in the creation of the language persona, which is further explained in the following chapters. Chapter two presents the development stages of contemporary linguoculturology and the basic terminology used in the study of this linguistic study. Chapter number three explores the advances in foreign language learning, combining different methods and finally introducing the concept of polycontextuality in foreign language-learning, along with the basic theoretical structure the proposed e-textbook. The fourth chapter presents the e- textbook intended for foreign advanced level language-learning, along with descriptions on similar projects and textbooks that exist today. In conclusion, a topic example is presented with examples coming from the native language of the author (Macedonian) along with English translation. This topic example is presented...