Show simple item record

Cesty k optimalizaci výuky jazyků a výukových materiálů: Jiný přístup k pokročilé jazykové výuce a učení
dc.contributor.advisorGladkova, Hana
dc.creatorJovanov, Jane
dc.date.accessioned2019-10-25T08:58:31Z
dc.date.available2019-10-25T08:58:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111355
dc.description.abstractThe PhD thesis "Optimizing Language Teaching and Learning Materials: A Different Approach to Advanced Language Teaching and Learning" deals with the most recent advances in linguoculturology and pushes forward the idea of a new advanced level language-teaching material. The first chapter of the thesis serves as an overture to the importance of using linguoculturology in the creation of language-learning materials. It also puts forth the importance of language in the creation of the language persona, which is further explained in the following chapters. Chapter two presents the development stages of contemporary linguoculturology and the basic terminology used in the study of this linguistic study. Chapter number three explores the advances in foreign language learning, combining different methods and finally introducing the concept of polycontextuality in foreign language-learning, along with the basic theoretical structure the proposed e-textbook. The fourth chapter presents the e- textbook intended for foreign advanced level language-learning, along with descriptions on similar projects and textbooks that exist today. In conclusion, a topic example is presented with examples coming from the native language of the author (Macedonian) along with English translation. This topic example is presented...en_US
dc.description.abstractDisertační práce "Cesty k optimalizaci výuky jazyků a výukových materiálů: Jiný přístup k pokročilé jazykové výuce a učení" se zabývá nejnovějšími pokroky v lingvulturologii a prosazuje myšlenku nového pokročilého jazykového vyučovacího práce slouží jako ouvertura k významu používání lingvulturologie při tvorbě jazykových učebních materiálů. Vyjadřuje také důležitost jazyka při tvorbě jazykové osobnosti, což je dále vysvětleno v následujících kapitolách. Druhá kapitola představuje vývojové etapy současné lingvulturologie a základní terminologii používanou při studiu této lingvistické studie. Třetí kapitola se zabývá pokrokem ve výuce cizích jazyků, kombinováním různých metod a konečně tuality do výuky cizích jazyků, spolu se základní teoretickou strukturou navrhované elektronické učebnice. Čtvrtá kapitola představuje e učebnici určenou pro cizí pokročilé jazykové vzdělávání spolu s popisy podobných projektů a učebnic, které í. V závěru je uveden vzor s příklady z rodného jazyka autora (makedonština) spolu s anglickým překladem. Tento příklad je prezentován v duchu polykontextového a multimodálního přístupu, který prezentuje několik pohledů na jedno téma, které představuje učebnice pro pokročilé cizojazyčné učení. Klíčová slova lingvulturologie, lingvultura, světonázor, jazyková osobnost, základní znalosti,...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectlinguoculturology|linguaculture|worldview|language persona|background knowledge|language realia|authentic materials|textbook|language-learning|e-textbooken_US
dc.subjectlingvulturologie|lingvultura|světonázor|jazyková osobnost|základní znalosti|jazyková realita|autentické materiály|učebnice|jazykové vzdělávání|e-učebnicecs_CZ
dc.titleCesty k optimalizaci výuky jazyků a výukových materiálů: Jiný přístup k pokročilé jazykové výuce a učeníen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-20
dc.description.departmentKatedra jihoslovanských a balkanistických studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of South Slavonic and Balkan Studiesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId152956
dc.title.translatedCesty k optimalizaci výuky jazyků a výukových materiálů: Jiný přístup k pokročilé jazykové výuce a učenícs_CZ
dc.contributor.refereeDaskalovska, Nina
dc.contributor.refereeŠkodová, Svatava
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSlavic Philologyen_US
thesis.degree.disciplineSlovanské filologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSlovanské filologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSlavic Philologyen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce "Cesty k optimalizaci výuky jazyků a výukových materiálů: Jiný přístup k pokročilé jazykové výuce a učení" se zabývá nejnovějšími pokroky v lingvulturologii a prosazuje myšlenku nového pokročilého jazykového vyučovacího práce slouží jako ouvertura k významu používání lingvulturologie při tvorbě jazykových učebních materiálů. Vyjadřuje také důležitost jazyka při tvorbě jazykové osobnosti, což je dále vysvětleno v následujících kapitolách. Druhá kapitola představuje vývojové etapy současné lingvulturologie a základní terminologii používanou při studiu této lingvistické studie. Třetí kapitola se zabývá pokrokem ve výuce cizích jazyků, kombinováním různých metod a konečně tuality do výuky cizích jazyků, spolu se základní teoretickou strukturou navrhované elektronické učebnice. Čtvrtá kapitola představuje e učebnici určenou pro cizí pokročilé jazykové vzdělávání spolu s popisy podobných projektů a učebnic, které í. V závěru je uveden vzor s příklady z rodného jazyka autora (makedonština) spolu s anglickým překladem. Tento příklad je prezentován v duchu polykontextového a multimodálního přístupu, který prezentuje několik pohledů na jedno téma, které představuje učebnice pro pokročilé cizojazyčné učení. Klíčová slova lingvulturologie, lingvultura, světonázor, jazyková osobnost, základní znalosti,...cs_CZ
uk.abstract.enThe PhD thesis "Optimizing Language Teaching and Learning Materials: A Different Approach to Advanced Language Teaching and Learning" deals with the most recent advances in linguoculturology and pushes forward the idea of a new advanced level language-teaching material. The first chapter of the thesis serves as an overture to the importance of using linguoculturology in the creation of language-learning materials. It also puts forth the importance of language in the creation of the language persona, which is further explained in the following chapters. Chapter two presents the development stages of contemporary linguoculturology and the basic terminology used in the study of this linguistic study. Chapter number three explores the advances in foreign language learning, combining different methods and finally introducing the concept of polycontextuality in foreign language-learning, along with the basic theoretical structure the proposed e-textbook. The fourth chapter presents the e- textbook intended for foreign advanced level language-learning, along with descriptions on similar projects and textbooks that exist today. In conclusion, a topic example is presented with examples coming from the native language of the author (Macedonian) along with English translation. This topic example is presented...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra jihoslovanských a balkanistických studiícs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV