Zobrazit minimální záznam

Interindividual differences in emotion recognition
dc.contributor.advisorHöschlová, Eva
dc.creatorChroustová, Eva
dc.date.accessioned2019-10-22T08:24:17Z
dc.date.available2019-10-22T08:24:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111266
dc.description.abstractThe work deals with interindividual differences in emotion recognition, therefore it first introduces basic emotions, which is the concept used both by a number of studies and test methods looking into the ability to recognize emotions. Subsequently our attention focuses on emotion expressions, particularly the matter of their universality and function. The third chapter is devoted to emotion recognition itself, first to its importance and process and then to differences in this ability, which is the core of the work. What is known about it, however, is based on the traditional basic emotion method therefore the final chapter of the theoretical part aims at some difficulties of this method. The theoretical part is the basis for a design of the quantitative exploratory research whose aim is to look into the link between personality traits and the ability to recognize emotions. Keywords basic emotions, emotion recognition, interindividual differenceen_US
dc.description.abstractPráce se zabývá interindividuálními rozdíly v rozpoznávání emocí. Proto začíná stručným představením základních emocí, neboť se jedná o koncept, z něhož vychází nejen řada výzkumů, ale i testových metod zabývajících se schopností rozpoznávat emoce. Následně je pozornost věnována výrazu emocí, a to zejména otázce jeho univerzality a funkce. V třetí kapitole se již práce dostává ke svému jádru, a to k rozpoznávání emocí. Předtím, než je však pozornost věnována samotným rozdílům v této schopnosti, je stručně postižen její význam a proces. To, co o této schopnosti doposud víme, se však z velké části zakládá na tradiční "základně-emoční" metodě. Proto se závěrečná kapitola teoretické části práce zaměřuje na některá úskalí této metody. Z teoretické části práce vychází i návrh kvantitativního exploračního výzkumu, jehož cílem je prozkoumat souvislost osobnostních rysů a schopnosti rozpoznávat emoce. Klíčová slova základní emoce, rozpoznávání emocí, interindividuální rozdílycs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectbasic emotions|emotion recognition|interindividual differencesen_US
dc.subjectzákladní emoce|rozpoznávání emocí|interindividuální rozdílycs_CZ
dc.titleInterindividuální rozdíly v rozpoznávání emocícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-06
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId202639
dc.title.translatedInterindividual differences in emotion recognitionen_US
dc.contributor.refereeSedláček, Mojmír
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá interindividuálními rozdíly v rozpoznávání emocí. Proto začíná stručným představením základních emocí, neboť se jedná o koncept, z něhož vychází nejen řada výzkumů, ale i testových metod zabývajících se schopností rozpoznávat emoce. Následně je pozornost věnována výrazu emocí, a to zejména otázce jeho univerzality a funkce. V třetí kapitole se již práce dostává ke svému jádru, a to k rozpoznávání emocí. Předtím, než je však pozornost věnována samotným rozdílům v této schopnosti, je stručně postižen její význam a proces. To, co o této schopnosti doposud víme, se však z velké části zakládá na tradiční "základně-emoční" metodě. Proto se závěrečná kapitola teoretické části práce zaměřuje na některá úskalí této metody. Z teoretické části práce vychází i návrh kvantitativního exploračního výzkumu, jehož cílem je prozkoumat souvislost osobnostních rysů a schopnosti rozpoznávat emoce. Klíčová slova základní emoce, rozpoznávání emocí, interindividuální rozdílycs_CZ
uk.abstract.enThe work deals with interindividual differences in emotion recognition, therefore it first introduces basic emotions, which is the concept used both by a number of studies and test methods looking into the ability to recognize emotions. Subsequently our attention focuses on emotion expressions, particularly the matter of their universality and function. The third chapter is devoted to emotion recognition itself, first to its importance and process and then to differences in this ability, which is the core of the work. What is known about it, however, is based on the traditional basic emotion method therefore the final chapter of the theoretical part aims at some difficulties of this method. The theoretical part is the basis for a design of the quantitative exploratory research whose aim is to look into the link between personality traits and the ability to recognize emotions. Keywords basic emotions, emotion recognition, interindividual differenceen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV