Historie Státního ústavu školského pro domácí průmysl
A History of State Educational Institute for Home Industry
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111010Identifikátory
SIS: 196863
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
4. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
školský ústav|historie školy|vzdělávání|umělecká výroba|textilní výtvarnictví|střední škola|vyšší odborná škola|výtvarná příprava|vzdělávání pedagogů|krajkářská tvorba|tradice|ruční práce|bytový design|oděvní tvorba|krajkaKlíčová slova (anglicky)
education institute|school history|education|artistic production|textile art|high school|higher specialized school|graphic preparation education of teachers|lacemaking creation|tradition|handiwork|residential design|clothing creation|lace(česky) Tématem bakalářské práce je historie Státního ústavu školského pro domácký průmysl. Historický výzkum se zabývá jednak obdobím před založením ústavu, dále dobou jeho působení v průběhu 20. století i jeho zánikem a nástupem nové školy, která působí do současnosti. Vývoj státního ústavu je zpracován v kontextu s dobou, politickou situací a vývojem společnosti. Zdroje výzkumu vychází z dochovaných dokumentů, historických pramenů a osobních výpovědí pamětníků. Součástí práce jsou i profily některých výtvarníků- pedagogů.
(in English) The bachelor thesis topic is history of the State Institute of Educational for the Home Industry. Historical research is dealing with the period of the department founding, the period of its activity during the 20th century as well as its ending and starting of a new school which is active up to the present days. The state department development is described in the context of time, political situation and society development. The sources of the research come from the extant documentation, historical sources and personal evidence from contemporary witnesses. As a part of the thesis there are also profiles of some artists-teachers.