Zobrazit minimální záznam

Media education in the teaching of Czech language at secondary schools
dc.contributor.advisorŠormová, Kateřina
dc.creatorCihlářová, Marcela
dc.date.accessioned2019-10-17T14:06:46Z
dc.date.available2019-10-17T14:06:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109776
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje zapojení průřezového tématu mediální výchova do výuky českého jazyka. V první části definuje základní pojmy mediální gramotnost a mediální výchova a popisuje jejich vývoj a koncepce ve vzdělávání. Dále se zabývá podobou mediální výchovy v kurikulárních dokumentech, především v Rámcovém vzdělávacím programu, a charakteristikou tematických okruhů průřezového tématu mediální výchova v tomto dokumentu. Následně se věnuje možnostem realizace mediální výchovy, využití učebnic a dalších metodických a učebních materiálů a projektů. V druhé části práce jsou na základě dat získaných prostřednictvím vlastního kvalitativního šetření analyzovány Školní vzdělávací programy tří zapojených gymnázií, odpovědi respondentů z polostrukturovaných rozhovorů a konkrétní výukové situace. Výzkumná část si klade za cíl poskytnout informace o realizaci mediální výchovy a o stavu integrace příslušného průřezového tématu do výuky na vybraných gymnáziích. Soustředí se také na to, zda jsou ve výuce mediální výchovy naplňovaná témata, která definuje Rámcový vzdělávací program pro gymnázia.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the involvement of the cross-curricular theme of media education in the Czech language teaching. The first part defines the basic concepts of media literacy and media education and describes their development and concepts in education. It also deals with the form of media education in curricular documents, especially in the framework educational programme, and the characteristics of the thematic areas of the cross-curricular theme of media education involved in this document. Subsequently, it deals with the possibilities of media education realization and with the use of textbooks and other methodological and teaching materials and projects. In the second part of the thesis, the school education programmes of three selected grammar schools are analysed, on the basis of data obtained by own qualitative research, by answers of respondents from semi-structured interviews and by specific teaching situations. The aim of the research part is to provide information on the implementation of media education and on the state of the relevant cross-curricular topic integration into teaching at selected grammar schools. The focus of concern is also whether the topics defined in the Framework Educational Programme for Grammar Schools are fulfilled in media education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmediální výchova|didaktika češtiny|střední škola|jazykové vyučovánícs_CZ
dc.subjectmedia education|didactics of Czech|secondary school|language teachingen_US
dc.titleZapojení průřezového tématu mediální výchova do výuky českého jazyka na SŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-09
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId202866
dc.title.translatedMedia education in the teaching of Czech language at secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeAdam, Robert
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje zapojení průřezového tématu mediální výchova do výuky českého jazyka. V první části definuje základní pojmy mediální gramotnost a mediální výchova a popisuje jejich vývoj a koncepce ve vzdělávání. Dále se zabývá podobou mediální výchovy v kurikulárních dokumentech, především v Rámcovém vzdělávacím programu, a charakteristikou tematických okruhů průřezového tématu mediální výchova v tomto dokumentu. Následně se věnuje možnostem realizace mediální výchovy, využití učebnic a dalších metodických a učebních materiálů a projektů. V druhé části práce jsou na základě dat získaných prostřednictvím vlastního kvalitativního šetření analyzovány Školní vzdělávací programy tří zapojených gymnázií, odpovědi respondentů z polostrukturovaných rozhovorů a konkrétní výukové situace. Výzkumná část si klade za cíl poskytnout informace o realizaci mediální výchovy a o stavu integrace příslušného průřezového tématu do výuky na vybraných gymnáziích. Soustředí se také na to, zda jsou ve výuce mediální výchovy naplňovaná témata, která definuje Rámcový vzdělávací program pro gymnázia.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the involvement of the cross-curricular theme of media education in the Czech language teaching. The first part defines the basic concepts of media literacy and media education and describes their development and concepts in education. It also deals with the form of media education in curricular documents, especially in the framework educational programme, and the characteristics of the thematic areas of the cross-curricular theme of media education involved in this document. Subsequently, it deals with the possibilities of media education realization and with the use of textbooks and other methodological and teaching materials and projects. In the second part of the thesis, the school education programmes of three selected grammar schools are analysed, on the basis of data obtained by own qualitative research, by answers of respondents from semi-structured interviews and by specific teaching situations. The aim of the research part is to provide information on the implementation of media education and on the state of the relevant cross-curricular topic integration into teaching at selected grammar schools. The focus of concern is also whether the topics defined in the Framework Educational Programme for Grammar Schools are fulfilled in media education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV