Motorické kompetence dětí předškolního věku
Motor competencies of preschool children
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109613Identifiers
Study Information System: 210809
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Nováková, Pavlína
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
pohybová aktivita, tělesná výchova, volnočasové aktivity, mateřská školaKeywords (English)
Physical activity, physical education, leisure time activity, kindergarteNázev: Motorické kompetence dětí předškolního věku Cíl: Cílem této práce bylo zjistit rozdílnost motorických kompetencí dětí předškolního věku mezi dětmi navštěvujících pravidelnou pohybovou aktivitu vedenou zkušenými lektory a dětmi v mateřských školách (MŠ), které tyto pohybové programy nenavštěvují, nebo se jich účastní zřídka. Metody: Výzkumu se účastnilo 67 dětí ve věku 4-6 let. Jednalo se o 9 dětí z městské MŠ, 30 dětí z vesnické MŠ a 28 dětí ze sportovní agentury (kroužku). Děti byly hodnoceny jednorázově pomocí těchto testů: beep test, běh 4 x 5 m, skok do dálky, hod míčkem pravou a levou rukou, sit and reach test. Výsledek: Výsledky potvrzují předpoklad, že děti, které se zúčastňují pohybových aktivit i ve volném čase, mají lepší výsledky než děti, které tělesnou výchovu splňují pouze v MŠ. V městské mateřské škole zvládly děti na nejlepší úrovni pouze hod pravou a levou rukou. Statisticky významné rozdíly mezi skupinami se vyskytovaly v testech běh 4 x 5 m, skok daleký místa a beep test, nejčastěji ve prospěch sportovní agentury. Významný rozdíl byl v disciplínách běh 4 x 5 m, skok daleký z místa a beep test mezi vesnickou MŠ a sportovní agenturou. V běhu 4 x 5 m se významně lišila městská MŠ a sportovní agentura, v disciplíně skok daleký z místa se významně lišily hodnoty vesnické MŠ a...
Name: Motor skills of preschool children Objectives: The aim of this thesis was to determine the difference of motor skills of preschool children among children regularly attending free time courses focused on physical activities, led by experienced lecturers, and children in different kindergartens who do not attend these courses or rarely attend them. Methods: 67 children aged 4-6 years participated in the research. These were 9 children from the municipal kindergarten, 30 children from the village kindergarten and 28 children from the sports agency (club). Children were evaluated once by using the following tests: beep test, 4x5 m run, long jump, ball throw with right and left hand, sit and reach test. Results: The results confirm the assumption that children who participate in physical activity in their free time as well as in the kindergarten have better results than children who do physical education only in kindergarten. At the municipal nursery school, the children at the best level managed only the right- and left-hand throw. Statistically significant differences between groups occurred in the 4 x 5 m run, long jump and beep test, most often in favor of the sports agency. There was a significant difference in disciplines running 4 x 5 m, long jump from place and beep test between village...