Motorické kompetence dětí předškolního věku
Motor competencies of preschool children
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109613Identifikátory
SIS: 210809
Kolekce
- Kvalifikační práce [8921]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Pavlína
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
10. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
pohybová aktivita, tělesná výchova, volnočasové aktivity, mateřská školaKlíčová slova (anglicky)
Physical activity, physical education, leisure time activity, kindergarteNázev: Motorické kompetence dětí předškolního věku Cíl: Cílem této práce bylo zjistit rozdílnost motorických kompetencí dětí předškolního věku mezi dětmi navštěvujících pravidelnou pohybovou aktivitu vedenou zkušenými lektory a dětmi v mateřských školách (MŠ), které tyto pohybové programy nenavštěvují, nebo se jich účastní zřídka. Metody: Výzkumu se účastnilo 67 dětí ve věku 4-6 let. Jednalo se o 9 dětí z městské MŠ, 30 dětí z vesnické MŠ a 28 dětí ze sportovní agentury (kroužku). Děti byly hodnoceny jednorázově pomocí těchto testů: beep test, běh 4 x 5 m, skok do dálky, hod míčkem pravou a levou rukou, sit and reach test. Výsledek: Výsledky potvrzují předpoklad, že děti, které se zúčastňují pohybových aktivit i ve volném čase, mají lepší výsledky než děti, které tělesnou výchovu splňují pouze v MŠ. V městské mateřské škole zvládly děti na nejlepší úrovni pouze hod pravou a levou rukou. Statisticky významné rozdíly mezi skupinami se vyskytovaly v testech běh 4 x 5 m, skok daleký místa a beep test, nejčastěji ve prospěch sportovní agentury. Významný rozdíl byl v disciplínách běh 4 x 5 m, skok daleký z místa a beep test mezi vesnickou MŠ a sportovní agenturou. V běhu 4 x 5 m se významně lišila městská MŠ a sportovní agentura, v disciplíně skok daleký z místa se významně lišily hodnoty vesnické MŠ a...
Name: Motor skills of preschool children Objectives: The aim of this thesis was to determine the difference of motor skills of preschool children among children regularly attending free time courses focused on physical activities, led by experienced lecturers, and children in different kindergartens who do not attend these courses or rarely attend them. Methods: 67 children aged 4-6 years participated in the research. These were 9 children from the municipal kindergarten, 30 children from the village kindergarten and 28 children from the sports agency (club). Children were evaluated once by using the following tests: beep test, 4x5 m run, long jump, ball throw with right and left hand, sit and reach test. Results: The results confirm the assumption that children who participate in physical activity in their free time as well as in the kindergarten have better results than children who do physical education only in kindergarten. At the municipal nursery school, the children at the best level managed only the right- and left-hand throw. Statistically significant differences between groups occurred in the 4 x 5 m run, long jump and beep test, most often in favor of the sports agency. There was a significant difference in disciplines running 4 x 5 m, long jump from place and beep test between village...