The correlations of economic changes to the super luxury car sector
Vztah mezi ekonomickými ukazateli a prodejem luxusních automobilů
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109336Identifiers
Study Information System: 203238
Collections
- Kvalifikační práce [14459]
Author
Advisor
Referee
Votápková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics and Finance
Department
Institute of Economic Studies
Date of defense
9. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Very good
V rámci práce je zkoumán vliv makroekonomických a společenských změn na prodej automobilů Ferrari. Hlavním cílem této práce je zjistit, jestli známé faktory ovlivňující luxusní zboží a celkový prodej automobilů jsou relevantní i pro super luxusní sportovní automobily. To se provádí tak, že v každém z analyzovaných regionů dochází k regresi prodeje Ferrari a celkového prodeje automobilů na tyto faktory a následuje porovnání výsledků.
Within the thesis, the effects of macroeconomic and societal changes on the sale of Ferrari automobiles is examined. The main focus of this thesis is to discover, whether known factors, influencing luxury goods and total car sales, are also relevant for super luxury sport cars. This is done, by regressing Ferrari sales and total car sales on these factors and comparing the results to the ones for normal car sales, in each of the analyzed regions.