Edukace žáků v základní škole při dětské léčebně
Education of pupils at elementary school at the children's sanatorium
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107650Identifiers
Study Information System: 209423
Collections
- Kvalifikační práce [23987]
Author
Advisor
Referee
Tvrzová, Ivana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
17. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
edukace|žák se speciálními vzdělávacími potřebami|škola při dětské léčebně|škola v hlavním vzdělávacím proudu|kompetence pedagogaKeywords (English)
education|child with special educational needs|school at the children's sanatorium|elementary school|pedagogue competenceTato bakalářská práce má za cíl popsat specifika edukace v základní škole při dětské léčebně konkrétně v Luhačovicích a následně komparovat s podobou edukace v běžné základní škole. Jedná se o teoreticko-empirickou práci. V teoretické části se popisuje škola při zdravotnickém zařízení, její charakteristika, historie a denní režim. Další část práce se zaměřuje již na konkrétní pracoviště, jedná se o Základní školu při dětské léčebně v Luhačovicích. V praktické části byla použita metoda pozorování výuky v této škole v komparaci s výukou v Základní škole v Luhačovicích. U pedagogů působících v Základní škole při dětské léčebně v Luhačovicích bylo provedeno dotazníkové šetření. Cílem této práce je ukázat jakou roli má pedagog v komplexní péči o hospitalizované dítě, která by neměla být nikdy a nikým podceňována. Klíčová slova edukace, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, škola při dětské léčebně, škola v hlavním vzdělávacím proudu, kompetence pedagoga
The aim of this bachelor thesis is to describe the specifications of the education at the elementary school at the children's sanatorium in Luhačovice and then compare it with the form of education at the common elementary school. It is a theoretical-empirical work. The theoretical part describes the school at the children's sanatorium, its characteristics, history and daily program. Another part of the thesis focuses on a specific workplace, it is the elementary school at the children's sanatorium in Luhačovice. In the practical part was used the method of observation of teaching at this school in comparison with teaching at the common elementary school in Luhačovice. The questionnaire survey was conducted for pedagogues working at the elementary school at the children's sanatorium in Luhačovice. The aim of this work is to show the role of the pedagogue in the complex care of a hospitalized child who should never be underestimated by anyone. Keywords education, child with special educational needs, school at the children's sanatorium, elementary school, pedagogue competence