Show simple item record

Education of pupils at elementary school at the children's sanatorium
dc.contributor.advisorPálenská, Jana
dc.creatorKřenková, Sandra
dc.date.accessioned2019-07-09T10:30:24Z
dc.date.available2019-07-09T10:30:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107650
dc.description.abstractTato bakalářská práce má za cíl popsat specifika edukace v základní škole při dětské léčebně konkrétně v Luhačovicích a následně komparovat s podobou edukace v běžné základní škole. Jedná se o teoreticko-empirickou práci. V teoretické části se popisuje škola při zdravotnickém zařízení, její charakteristika, historie a denní režim. Další část práce se zaměřuje již na konkrétní pracoviště, jedná se o Základní školu při dětské léčebně v Luhačovicích. V praktické části byla použita metoda pozorování výuky v této škole v komparaci s výukou v Základní škole v Luhačovicích. U pedagogů působících v Základní škole při dětské léčebně v Luhačovicích bylo provedeno dotazníkové šetření. Cílem této práce je ukázat jakou roli má pedagog v komplexní péči o hospitalizované dítě, která by neměla být nikdy a nikým podceňována. Klíčová slova edukace, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, škola při dětské léčebně, škola v hlavním vzdělávacím proudu, kompetence pedagogacs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to describe the specifications of the education at the elementary school at the children's sanatorium in Luhačovice and then compare it with the form of education at the common elementary school. It is a theoretical-empirical work. The theoretical part describes the school at the children's sanatorium, its characteristics, history and daily program. Another part of the thesis focuses on a specific workplace, it is the elementary school at the children's sanatorium in Luhačovice. In the practical part was used the method of observation of teaching at this school in comparison with teaching at the common elementary school in Luhačovice. The questionnaire survey was conducted for pedagogues working at the elementary school at the children's sanatorium in Luhačovice. The aim of this work is to show the role of the pedagogue in the complex care of a hospitalized child who should never be underestimated by anyone. Keywords education, child with special educational needs, school at the children's sanatorium, elementary school, pedagogue competenceen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecteducation|child with special educational needs|school at the children's sanatorium|elementary school|pedagogue competenceen_US
dc.subjectedukace|žák se speciálními vzdělávacími potřebami|škola při dětské léčebně|škola v hlavním vzdělávacím proudu|kompetence pedagogacs_CZ
dc.titleEdukace žáků v základní škole při dětské léčebněcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-17
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId209423
dc.title.translatedEducation of pupils at elementary school at the children's sanatoriumen_US
dc.contributor.refereeTvrzová, Ivana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce má za cíl popsat specifika edukace v základní škole při dětské léčebně konkrétně v Luhačovicích a následně komparovat s podobou edukace v běžné základní škole. Jedná se o teoreticko-empirickou práci. V teoretické části se popisuje škola při zdravotnickém zařízení, její charakteristika, historie a denní režim. Další část práce se zaměřuje již na konkrétní pracoviště, jedná se o Základní školu při dětské léčebně v Luhačovicích. V praktické části byla použita metoda pozorování výuky v této škole v komparaci s výukou v Základní škole v Luhačovicích. U pedagogů působících v Základní škole při dětské léčebně v Luhačovicích bylo provedeno dotazníkové šetření. Cílem této práce je ukázat jakou roli má pedagog v komplexní péči o hospitalizované dítě, která by neměla být nikdy a nikým podceňována. Klíčová slova edukace, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, škola při dětské léčebně, škola v hlavním vzdělávacím proudu, kompetence pedagogacs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis is to describe the specifications of the education at the elementary school at the children's sanatorium in Luhačovice and then compare it with the form of education at the common elementary school. It is a theoretical-empirical work. The theoretical part describes the school at the children's sanatorium, its characteristics, history and daily program. Another part of the thesis focuses on a specific workplace, it is the elementary school at the children's sanatorium in Luhačovice. In the practical part was used the method of observation of teaching at this school in comparison with teaching at the common elementary school in Luhačovice. The questionnaire survey was conducted for pedagogues working at the elementary school at the children's sanatorium in Luhačovice. The aim of this work is to show the role of the pedagogue in the complex care of a hospitalized child who should never be underestimated by anyone. Keywords education, child with special educational needs, school at the children's sanatorium, elementary school, pedagogue competenceen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV