Femvertising v kategorii dekorativní kosmetiky v České republice
Femvertising in the category of decorative cosmetics in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107295Identifiers
Study Information System: 204401
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Vochocová, Lenka
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
13. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Femvertising, genderové stereotypy, gender, stereotyp, feminismus, reklama, společenská odpovědnost firemKeywords (English)
Femvertising, gender stereotypes, gender, stereotype, feminism, advertising, corporate social responsibilityTato bakalářská práce se zabývá femvertisingem v souvislosti s kategorií dekorativní kosmetiky v České republice. Cílem této práce bylo na základě analýzy vybraných televizních a online reklam určených pro český trh v roce 2018 a 2019 vypozorovat, zda je v segmentu dekorativní kosmetiky na českém trhu femvertising přítomný. Z kvalitativní obsahové mediální analýzy vyplynulo, že ve vybraném analyzovaném vzorku se ve všech reklamách vyskytovaly prvky femvertisingové komunikace a několik reklam bylo dokonce možné označit za plně femvertisingové.
The topic of this bachelor's thesis is femvertising in relation to the beauty segment in the Czech Republic. The aim of this thesis was to analyse selected TV and online ads used in the Czech market in 2018 and 2019 and come to the conclusion (based on results from the analysis), if the femvertising phenomenon is present in the Czech market. The results of the qualitative content media analysis showed that all of the ads from the analysed sample contained femvertising elements and it was even possible to describe some of the ads as femvertising ads.