Autorské dílo a reklama
Copyrighted work and advertising
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106307Identifiers
Study Information System: 196242
Collections
- Kvalifikační práce [14149]
Author
Advisor
Referee
Žikovská, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Law
Date of defense
28. 5. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Autorské dílo, reklama, autorské právo, marketingKeywords (English)
Copyrighted work, advertising, copyright, marketingAutorské dílo a reklama Tato diplomová práce se zabývá oblastí práva duševního vlastnictví a pojednává o současné právní úpravě autorského díla a reklamy. Cílem této práce je představit základní atributy jednotlivých úprav pojmů autorského díla a reklamy a ukázat východiska, na základě kterých jsou díla chráněna Autorským zákonem, jaká práva přísluší autorům k jejich dílům a jak se tato problematika může promítnout při procesu tvorby reklamy. Tato práce se v jádru zabývá vzájemným vztahem autorského díla a reklamy a poukazuje na faktický průnik a blízkost těchto dvou oblastí. Tato práce rovněž zpracovává rozhodnutí českých soudů v oblasti porušení autorských práv při použití konkrétního cizího autorského díla v reklamě. Práce je členěna na úvod, který seznámí čtenáře s problematikou tématu, a dále se skládá ze dvou hlavních okruhů, autorského díla a reklamy, které jsou dále rozděleny do 8 kapitol. První kapitola se věnuje zařazení autorského práva do oblasti práva duševního vlastnictví, ústavním východiskům, ze kterých autorské právo vystupuje a nehmotným statkům, jako předmětu ochrany tohoto právního odvětví. Druhá kapitola se blíže věnuje autorskému právu a jeho právní úpravě v mezinárodním, evropském, a především platném právu České republiky. Třetí kapitola je již zaměřena na hlavní téma této...
Copyrighted work and advertising This diploma thesis explores the field of intellectual property law and deals with the current legal regulation of copyrighted work and advertising. The thesis aspires to introduce the basic attributes of the individual legislative regulations of the concepts of copyrighted work and advertising and to show the basis on which works are protected by the Copyright Act, what rights the authors have concerning their works and how can this issue be reflected in the process of creating advertising. At its core the thesis discusses the relationship between the copyrighted work and advertising and points out the factual intersection and proximity of these two areas. This thesis also looks into the decisions of Czech courts in the area of copyright infringement when using a specific foreign copyrighted work in advertising. The thesis consists of an introduction, which presents the topic to the reader, and continues to introduce the two main areas, the copyrighted work and advertising, which are further divided into 8 chapters. The first chapter describes the systematic incorporation of the copyright law in the field of intellectual property law, the constitutional basis which the copyright law relies upon and intangible assets, as the subject of protection of this legal...