Typologie zákazníků českých sázkových společností
Customer Profile Characteristics For The Betting Industry in Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106014Identifiers
Study Information System: 189011
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Kunzmann, Lucia
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 5. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Typologie, zákazník, segmentace, sázkové kanceláře, sázky, loterie, marketing, marketingový výzkumKeywords (English)
Typology, customer, segmentace, betting companies, bets, lottery, marketing, marketing researchNázev: Typologie zákazníků českých sázkových kanceláří Cíle: Hlavním cílem tohoto výzkumu je vytvoření typologie současných zákazníků českých sázkových kanceláří. Metody: Pro získání výsledků byl proveden marketingový kvantitativní výzkum pomocí elektronického i osobního dotazování. Základní soubor byl tvořen všemi sázejícími v České republice a výběrový soubor 210 respondenty. Ti byli zastoupení jak zákazníky, kteří sází online prostřednictvím počítače, přes aplikaci, tak i těmi z kamenných poboček. Sběr dat trval po dobu dvou týdnů. Výsledky: Výsledky setření jsou uvedeny v kapitole analytická část. Jsou zdrojem pro syntetickou část, ve které pomocí matematicko- popisných metod byli zákazníci sázkových kanceláří rozděleni do tří typů a stručně popsány jako Počítač, Aplikace a Kancelář. Klíčová slova: Typologie, zákazník, segmentace, sázkové kanceláře, sázky, loterie, marketing, marketingový výzkum.
Title: Customers typology of Czech betting companies. Objectives: The main objective of this research is to create a typology of curent customers typology of Czech betting companies. Methods: In order to obtain the results, marketing quantitative research was conducted in the form of both electronic and personal questioning. The basic set was all bettors in the Czech Republic and the sample was composed of 210 respondents. They were represented by customers who bet online through the computer and through the application, as well as those from physical bookmakers. The field ran for two weeks. Results: The results of the research are presented in the analytical part of this work. They are a source of hypothesis validation and, for the synthetic part, in which, by means of mathematical-descriptive methods, the bookmakers were divided into three types, briefly named as Computers, Applications and Offices. Keywords: Typology, customer, segmentace, betting companies, bets, lottery, marketing, marketing research