Možnosti práce s opakovaně volajícími na Lince bezpečí
Opportunities to manage repeat callers to the children's helpline Linka bezpečí, z.s.
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105264Identifiers
Study Information System: 190863
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Havránková, Olga
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Work
Department
Department of Social Work
Date of defense
28. 1. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
telefonická krizová intervence|Linka bezpečí|dlouhodobě volající klient|konzultant linky důvěryKeywords (English)
telephone crisis intervention|children's helpline Linka bezpečí|repeat callers|safety line consultant(česky) Cílem této práce je provést hloubkovou analýzu pracoviště dětské krizové linky - Linky bezpečí - se zaměřením na práci konzultantů s opakovaně volajícími klienty této linky. Zvolená tematika byla zpracovávána kvantitativní metodu (zjištění počtu hovorů s dlouhodobými klienty na Lince bezpečí během období půl roku, délka těchto hovorů, témata, jež do hovorů na lince dlouhodobí klienti přinášejí a další), a kvalitativní metodou - pořádání focusní skupiny s pracovníky Linky bezpečí s cílem zjistit jejich možnosti práce s dlouhodobými klienty. Hlavním výsledkem práce je souhrn zjištění, které konkrétní skutečnosti práci s dlouhodobě volajícími klienty pracovníkům usnadňují, a které naopak znesnadňují, spolu s konkrétními tipy pro praxi.
(in English) The aim of this work is to perform an in-depth analysis of the workplace of the children's crisis line - Linka bezpečí, focusing on the work of consultants with repeat callers of this line. The chosen subject was processed by a quantitative method (finding the number of calls with long-term clients on the crisis line during the six-month period, the duration of these calls, the topics that repeat callers bring to the calls on the line, etc.) and the qualitative method - organization a focus group with Linka bezpečí line's staff to find out their potential to work with long-term clients. The main result of the thesis is a summary of the findings, which make the work with the long-term calling clients easy for the workers and which, on the contrary, make it difficult, along with practical tips for practice.