Možnosti práce s opakovaně volajícími na Lince bezpečí
Opportunities to manage repeat callers to the children's helpline Linka bezpečí, z.s.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105264Identifikátory
SIS: 190863
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havránková, Olga
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
28. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
telefonická krizová intervence|Linka bezpečí|dlouhodobě volající klient|konzultant linky důvěryKlíčová slova (anglicky)
telephone crisis intervention|children's helpline Linka bezpečí|repeat callers|safety line consultant(česky) Cílem této práce je provést hloubkovou analýzu pracoviště dětské krizové linky - Linky bezpečí - se zaměřením na práci konzultantů s opakovaně volajícími klienty této linky. Zvolená tematika byla zpracovávána kvantitativní metodu (zjištění počtu hovorů s dlouhodobými klienty na Lince bezpečí během období půl roku, délka těchto hovorů, témata, jež do hovorů na lince dlouhodobí klienti přinášejí a další), a kvalitativní metodou - pořádání focusní skupiny s pracovníky Linky bezpečí s cílem zjistit jejich možnosti práce s dlouhodobými klienty. Hlavním výsledkem práce je souhrn zjištění, které konkrétní skutečnosti práci s dlouhodobě volajícími klienty pracovníkům usnadňují, a které naopak znesnadňují, spolu s konkrétními tipy pro praxi.
(in English) The aim of this work is to perform an in-depth analysis of the workplace of the children's crisis line - Linka bezpečí, focusing on the work of consultants with repeat callers of this line. The chosen subject was processed by a quantitative method (finding the number of calls with long-term clients on the crisis line during the six-month period, the duration of these calls, the topics that repeat callers bring to the calls on the line, etc.) and the qualitative method - organization a focus group with Linka bezpečí line's staff to find out their potential to work with long-term clients. The main result of the thesis is a summary of the findings, which make the work with the long-term calling clients easy for the workers and which, on the contrary, make it difficult, along with practical tips for practice.