Zobrazit minimální záznam

Education in the geographical context of the Ladakh's village Mulbeck
dc.contributor.advisorNovotný, Josef
dc.creatorKalusová, Adéla
dc.date.accessioned2019-02-20T10:53:23Z
dc.date.available2019-02-20T10:53:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105047
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused on primary education in India with own empirical case study of the village of Mulbeck in the region of Ladakh in the state of Jammu and Kashmir. Author explored the role of education in the lives of local residents and the function of the Spring Dales Public School in the specific context of the local cultural and natural environment. Own field research was realized through the author's stay in the village as a volunteer placement organized by an NGO Brontosauři in the Himalayas that supports the Spring Dale Public School. The collection of data took place during July 2017. The author conducted 31 semi-structured interviews with various local agents who are directly or indirectly involved in the school functioning. The interviews were analyzed using qualitative research methods. The findings from interviews suggested that both the access and perceived importance of education has change significantly, while it is not only considered as a major factor of a quality employment but of the general development of Mulbeck. This is related to structural changes in employment with more people looking for a work in the tertiary sector. Modernization and structural change, nevertheless, do not seem to weaken perceived importance of traditions and local culture but, on the...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá základním vzděláváním v Indii s vlastní empirickou případovou studií vesnice Mulbek v regionu Ladak a státu Džammú a Kašmír. Zkoumána je role vzdělání v životech místních obyvatel a fungování místní základní školy Spring Dales Public School ve specifickém kontextu místního kulturního a přírodního prostředí. Vlastní výzkum byl realizován díky pobytu autorky v dané vesnici v rámci dobrovolnické stáže organizované neziskovou organizací Brontosauři v Himálajích, která výše zmíněnou školu podporuje. Sběr dat proběl během července 2017 prostřednictvím 31 polostrukturovaných rozhovorů s různými místními aktéry, kteří jsou přímo či nepřímo zapojeni do fungování školy. Rozhovory byly analyzovány pomocí kvalitativních výzkumných metod. Na základě rozhovorů bylo zjištěno, že přístup ke vzdělání a vnímání významu vzdělání se významně posunuje a vzdělání je nyní považováno za klíčový faktor pro získání pracovního uplatnění, ale i rozvoj oblasti Mulbeku celkově. Souvisí to i se změnami ve struktuře zaměstnanosti. Více lidí směřuje k práci v terciálním sektoru. Rozhovory naznačily, že modernizace a strukturální změny v místní společnosti nutně neznamenají opouštění místních tradic a oslabování specifické kultury, ale naopak posilují zájem místních o uchování této unikátní kultury....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectBrontosauři v Himálajíchcs_CZ
dc.subjectIndiecs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectpřírodní prostředícs_CZ
dc.subjectzákladní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectBrontosauři in Himalayasen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectenvironmenten_US
dc.subjectIndiaen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.titleVzdělávání v geografickém kontextu ladacké vesnice Mulbekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-30
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId186966
dc.title.translatedEducation in the geographical context of the Ladakh's village Mulbecken_US
dc.contributor.refereeKolomazníková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGlobal Migration and Development Studiesen_US
thesis.degree.disciplineGlobální migrační a rozvojová studiacs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGlobální migrační a rozvojová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGlobal Migration and Development Studiesen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá základním vzděláváním v Indii s vlastní empirickou případovou studií vesnice Mulbek v regionu Ladak a státu Džammú a Kašmír. Zkoumána je role vzdělání v životech místních obyvatel a fungování místní základní školy Spring Dales Public School ve specifickém kontextu místního kulturního a přírodního prostředí. Vlastní výzkum byl realizován díky pobytu autorky v dané vesnici v rámci dobrovolnické stáže organizované neziskovou organizací Brontosauři v Himálajích, která výše zmíněnou školu podporuje. Sběr dat proběl během července 2017 prostřednictvím 31 polostrukturovaných rozhovorů s různými místními aktéry, kteří jsou přímo či nepřímo zapojeni do fungování školy. Rozhovory byly analyzovány pomocí kvalitativních výzkumných metod. Na základě rozhovorů bylo zjištěno, že přístup ke vzdělání a vnímání významu vzdělání se významně posunuje a vzdělání je nyní považováno za klíčový faktor pro získání pracovního uplatnění, ale i rozvoj oblasti Mulbeku celkově. Souvisí to i se změnami ve struktuře zaměstnanosti. Více lidí směřuje k práci v terciálním sektoru. Rozhovory naznačily, že modernizace a strukturální změny v místní společnosti nutně neznamenají opouštění místních tradic a oslabování specifické kultury, ale naopak posilují zájem místních o uchování této unikátní kultury....cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is focused on primary education in India with own empirical case study of the village of Mulbeck in the region of Ladakh in the state of Jammu and Kashmir. Author explored the role of education in the lives of local residents and the function of the Spring Dales Public School in the specific context of the local cultural and natural environment. Own field research was realized through the author's stay in the village as a volunteer placement organized by an NGO Brontosauři in the Himalayas that supports the Spring Dale Public School. The collection of data took place during July 2017. The author conducted 31 semi-structured interviews with various local agents who are directly or indirectly involved in the school functioning. The interviews were analyzed using qualitative research methods. The findings from interviews suggested that both the access and perceived importance of education has change significantly, while it is not only considered as a major factor of a quality employment but of the general development of Mulbeck. This is related to structural changes in employment with more people looking for a work in the tertiary sector. Modernization and structural change, nevertheless, do not seem to weaken perceived importance of traditions and local culture but, on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV