Vzdělávání v geografickém kontextu ladacké vesnice Mulbek
Education in the geographical context of the Ladakh's village Mulbeck
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105047Identifikátory
SIS: 186966
Kolekce
- Kvalifikační práce [20073]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolomazníková, Jana
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Globální migrační a rozvojová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
30. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Brontosauři v Himálajích, Indie, kultura, přírodní prostředí, základní vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Brontosauři in Himalayas, culture, environment, India, primary educationTato diplomová práce se zabývá základním vzděláváním v Indii s vlastní empirickou případovou studií vesnice Mulbek v regionu Ladak a státu Džammú a Kašmír. Zkoumána je role vzdělání v životech místních obyvatel a fungování místní základní školy Spring Dales Public School ve specifickém kontextu místního kulturního a přírodního prostředí. Vlastní výzkum byl realizován díky pobytu autorky v dané vesnici v rámci dobrovolnické stáže organizované neziskovou organizací Brontosauři v Himálajích, která výše zmíněnou školu podporuje. Sběr dat proběl během července 2017 prostřednictvím 31 polostrukturovaných rozhovorů s různými místními aktéry, kteří jsou přímo či nepřímo zapojeni do fungování školy. Rozhovory byly analyzovány pomocí kvalitativních výzkumných metod. Na základě rozhovorů bylo zjištěno, že přístup ke vzdělání a vnímání významu vzdělání se významně posunuje a vzdělání je nyní považováno za klíčový faktor pro získání pracovního uplatnění, ale i rozvoj oblasti Mulbeku celkově. Souvisí to i se změnami ve struktuře zaměstnanosti. Více lidí směřuje k práci v terciálním sektoru. Rozhovory naznačily, že modernizace a strukturální změny v místní společnosti nutně neznamenají opouštění místních tradic a oslabování specifické kultury, ale naopak posilují zájem místních o uchování této unikátní kultury....
This diploma thesis is focused on primary education in India with own empirical case study of the village of Mulbeck in the region of Ladakh in the state of Jammu and Kashmir. Author explored the role of education in the lives of local residents and the function of the Spring Dales Public School in the specific context of the local cultural and natural environment. Own field research was realized through the author's stay in the village as a volunteer placement organized by an NGO Brontosauři in the Himalayas that supports the Spring Dale Public School. The collection of data took place during July 2017. The author conducted 31 semi-structured interviews with various local agents who are directly or indirectly involved in the school functioning. The interviews were analyzed using qualitative research methods. The findings from interviews suggested that both the access and perceived importance of education has change significantly, while it is not only considered as a major factor of a quality employment but of the general development of Mulbeck. This is related to structural changes in employment with more people looking for a work in the tertiary sector. Modernization and structural change, nevertheless, do not seem to weaken perceived importance of traditions and local culture but, on the...