Informační chování studentů lékařských fakult
Faculty of medicine students' information behavior
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102941Identifikátory
SIS: 198000
Katalog UK: 990022058280106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horváth, David
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
10. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
informační chování|studenti|medicína|lékařské fakulty|kvalitativní výzkum|polostrukturované rozhovoryKlíčová slova (anglicky)
information behavior|students|medicine|faculties of medicine|qualitative research|semi-structured interviewsv českém jazyce Úvod. Tato diplomová práce si klade za cíl kvalitativně zmapovat současnou situaci v informačním chování a naplňování informačních potřeb studentů 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy, které se mohou odrážet v následné profesní praxi absolventů. Metody. Na základě rozboru vybraných českých výzkumů informačního chování byly formulovány výzkumné otázky. S respondenty z 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy byly následně vedeny polostrukturované rozhovory. Na základě záznamů z rozhovorů byla provedena komplexní analýza a vyvozeny závěry. Tyto závěry byly následně srovnány s vybranými zahraničními výzkumy. Výsledky. Rozhovory byly provedeny s 20 respondenty z oborů Všeobecné lékařství, Všeobecná sestra a Fyzioterapie napříč různými ročníky. Výsledkem je velmi komplexní a detailní sonda do jejich informačního chování. Závěr. Výzkum přinesl velké množství poznatků o informačním chování respondentů z jejich vlastní perspektivy a hlubší vhled do problematiky. Tyto poznatky mohou posloužit jako hodnotný základ pro následující výzkumy.
in English Introduction. This thesis aims to qualitatively map the current situation of the information behavior and fulfilment information-seeking needs of students of the 3rd Medical Faculty of Charles University, which can be reflected in subsequent professional practice of graduates. Methods. Analysis of selected Czech information behavior studies defined the research questions used in semi-structured interviews with the respondents from the 3rd Medical Faculty of Charles University. Conclusions were deducted through the complex analysis of the interview records and then compared with selected foreign researches. Result. The interviews were conducted with 20 respondents from General Medicine, General Nurse and Physiotherapy across different years of study. The result is very complex and detailed probe into their information behavior. Conclusion. Research has provided a great deal of knowledge about respondents' information behavior from their own perspective and a deeper insight into the issue. This knowledge can serve as a valuable basis for further research.
