Využití referral marketingu na příkladu firmy Tesla
Using referral marketing on the example of Tesla
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102805Identifiers
Study Information System: 192568
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Koudelková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
25. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Tesla, referral marketing, customer referral program, word-of-mouth, Elon MuskKeywords (English)
Tesla, referral marketing, customer referral program, word-of-mouth, Elon MuskTato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku referral programů jako akvizičního nástroje. Jako praktický příklad využití tohoto nástroje je použita analýza referral programů Tesly. První kapitola a druhá kapitola práce se věnují ukotvení referral programů do teorie marketingu. V třetí části práce je popsána základní problematika referral programů a jsou zde prezentovaný hlavní proudy současného výzkumu v této oblasti. V závěru této kapitoly jsou popsány základní kroky k implementaci programu. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na popsání fenoménu jménem Tesla. V první části této kapitoly popisuji historii firmy. V další části této kapitoly se zaměřuji na roli Elona Muska v Tesle. Pokouším se popsat, jak funguje propojení Tesly a jeho dalších společností, konkrétně SpaceX a Solar City, také se zde zaměřuji na sílu jeho sociálních sítí a jeho vliv na PR společnosti. Další část této kapitoly se zabývá analýzou marketigové komunikace Tesly. V poslední části se zaměřuji na komunitu fanoušků, která je důležitou součástí při akvizici zákazníků. Pátá kapitola práce popisuje principy fungovaní Tesla referral programu mezi lety 2015 a 2017, zároveň zde dochází k analýze využívající teorii ze třetí kapitoly. Poslední část práce se věnuje kvalitativní analýze ve formě polostrukturovaných rozhovorů s majiteli vozů...
This bachelor thesis focuses on the problem of referral of programs as an acquisition tool. As a practical example of using this tool, Tesla referral analysis is used. The first chapter and the second chapter of the thesis deal with anchoring referral programs to marketing theory. The third part of the thesis describes the basic problems of referral programs and presents the main streams of current research in this field. At the end of this chapter, the basic steps to implement the program are described. The fourth chapter focuses on describing a phenomenon called Tesla. In the first part of this chapter, I describe the history of the company. In the next part of this chapter, I focus on the role of Elon Musk in Tesla. I'm trying to describe how Tesla and its other companies, specifically SpaceX and Solar City, work together to focus on the strength of its social networks and its impact on PR companies. Another part of this chapter deals with Tesla's marketing communication analysis. In the last part, I focus on the fan community, which is an important part of the acquisition of customers. The fifth chapter of the thesis describes the principles of the Tesla referral program between 2015 and 2017, and here is the analysis of the theory from the third chapter. The last part of the thesis deals...