Mediální obraz kandidátů mezi prvním a druhým kolem prezidentských voleb v ČR
The media image of candidates between 1st and 2nd round of Czech presidential elections
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102558Identifikátory
SIS: 192594
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečas, Vlastimil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
17. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Bakalářská práce Mediální obraz kandidátů mezi prvním a druhým kolem prezidentských voleb v ČR se zabývá přímou prezidentskou volbou, která je poměrně novým prvkem parlamentně demokratického systému České republiky. Přímá prezidentská volba je vnímána jako proces, který má za následek nárůst plebiscitního vlivu na politické dění v zemi. Přímá volba je zde zasazena do kontextu soukromých médií a médií veřejné služby. Bakalářská práce se snaží nalézt odpovědi na otázky týkající se role médií během prezidentských voleb a přístupu médií k prezidentským kandidátům a k volbě obecně. V teoretické části práce jsou rozebírány úzké souvislosti mezi volbou, politickou komunikací a médii. Teoretická část práce se snaží nalézt východiska pro hodnocení mediálního obrazu kandidátů během prezidentských voleb 2013 a 2018 a vytváří teoretické podklady pro zodpovězení otázek týkajících se objektivity médií a role negativity během tohoto demokratického procesu. V praktické části práce je provedena kvantitativní obsahová analýza soukromých médií a médií veřejné služby mezi prvním a druhým kolem prezidentských voleb 2013 a 2018. Závěrečná část práce nachází odpovědi na otázky spojené s objektivitou, s přístupem médií k jednotlivým kandidátům a na aktuální otázky spojené s problematickým přístupem médií k osobě současného...
Bachelor thesis The Media Image of the Candidates Between the First and Second Round of the Presidential Elections in the Czech Republic deals with the direct presidential election, which is relatively a new element of the parliamentary democratic system in the Czech Republic. Direct presidential election is perceived as a process that results in an increase of plebiscite influence on political developments in the country. Direct election is placed here in the context of private media and public broadcasting. The bachelor thesis tries to find answers to questions about the role of the media during the presidential election and attitude of the media to the presidential candidates and to the election in general. The theoretical part of the thesis analyzes the close connection between the election, political communication and the media. The theoretical part of the thesis tries to find the basics for evaluating the media image of the candidates during the presidential elections in 2013 and 2018 and creates the theoretical background for answering questions about the objectivity of the media and the role of negativity during this democratic process. In the practical part of the thesis a quantitative content analysis of private media and public broadcasting media is performed between the first and...