Inovační procesy v organizacích veřejné správy v Česku: aplikace konceptu znalostních základen
Innovation processes in public administration in Czechia: application of knowledge bases concept
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102162Identifiers
Study Information System: 133681
Collections
- Kvalifikační práce [15772]
Author
Advisor
Referee
Feřtrová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Regional and Political Geography
Department
Department of Social Geography and Regional Develop.
Date of defense
11. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords
Keywords not foundTato diplomová práce se věnuje inovačním procesům v organizacích veřejné správy s využitím aplikace konceptu znalostních základen. Cílem této práce je podchytit povahu inovačních procesů, objasnit důležitost inovací a charakterizovat specifika inovačních procesů v institucích veřejné správy. Pro sledování byly vybrány tři případové studie z různých oborů veřejné správy. Na základě realizovaných rozhovorů s aktéry inovačních procesů byla sledována jednotlivá hlediska diferencovaných znalostních základen. Výsledky šetření poukázaly na využití interaktivního modelu inovačního procesu, důležitost nekodifikovaných znalostí, významnou roli neformálních vazeb, sítí kontaktů a partnerské spolupráce pro výměnu zkušeností a znalostí. Klíčová slova: inovační proces, veřejná správa, znalostní základna, sítě, neformální vazby, zdroje, spolupráce
This thesis deals with innovation processes in public administration in Czechia using application knowledge bases concept. The aim of this work is to underpin the nature of innovation processes, shed light on importance of innovation and define specifics of innovation processes in public administration. Three case studies from various fields of public administration were chosen. Based on interviews with persons involved aspects of differentiated knowledge bases were concerned. The results of the survey points out use of the interactive model of innovation proces, importance of tacit knowledges, significant role of informal links, networks of contacts and cooperation with partners for exchange and sharing of knowledge and experiences. Key words: innovation process, public administration, knowledge bases, networks, neformální vazby, sources, cooperation