Zobrazit minimální záznam

Men and Women Image Construction in Lifestyle Magazines on the Internet
dc.contributor.advisorSlussareff, Michaela
dc.creatorBuchtová, Naďa
dc.date.accessioned2021-03-26T17:39:20Z
dc.date.available2021-03-26T17:39:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101803
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá zobrazením muže a ženy v lifestylových časopisech na internetu a na sociální síti Instagram. V teoretické části je nastíněna historie a role obrazu, potažmo fotografie, v západním světě a její vývoj. Dále se dotýká tématu stereotypů a proměn v zobrazení muže a ženy v druhé polovině 20. a na začátku 21. století. V další části se zabývá typy vizuálních analýz se zaměřením na kvalitativní sémiotickou analýzu, prostřednictvím které jsou v praktické části práci analyzovány vybrané obrazy. Praktická část analyzuje 400 vizuálních materiálů z vybraných českých a amerických ženských a mužských lifestylových magazínů a jejich účtů na sociální síti Instagram. Analýza odhaluje rozdíly v příspěvcích na Instagramu a stránkách magazínů - jak v rámci jednotlivých médií, tak i v rámci srovnání jednotlivých médií. Zároveň zjišťuje, jakým způsobem jsou ve vybraných médiích zobrazovány ženy a muži a zda-li v souvislosti s probíhající proměnou postavení a rolí mužů a žen ve společnosti, zejména pak s emancipací žen, vymizely stereotypy popsané v praktické části.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): This diploma thesis focus of portrayal of man and woman in lifestyle magazines on the Internet and on the social network Instagram. The theoretical part describes history and a role of the image, respectively photography, in the Western world and its development. It also deals with the theme of stereotypes and changes of representation of man and woman in the second half of the 20th century and the beginning of the 21st century. The next part discusses types of visual analyzes concentrating on qualitative semiotic analysis. This analysis is used for the selected images in the practical part. The practical part analyzes 400 images from selected Czech and American women's and men's lifestyle magazines and their accounts on the social network Instagram. The analysis reveals differences between contributions to Instagram and magazine pages and in the each media itself. It also identifies how women and men are portrayed in the selected media and if the stereotypes described in the practical part have disappeared in the context of the ongoing transformation of the position and roles of men and women in society, especially if the emancipation of women has had any effect.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectlifestyle|image of woman and man|stereotypes|photography|image|Instagram|online magazines|visual analysis|semiotic analysisen_US
dc.subjectlifestyle|zobrazení ženy a muže|stereotypy|fotografie|obraz|Instagram|online magazíny|vizuální analýza|sémiotická analýzacs_CZ
dc.titleKonstrukce obrazu mužů a žen v lifestylových magazínech na internetucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-12
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId175761
dc.title.translatedMen and Women Image Construction in Lifestyle Magazines on the Interneten_US
dc.contributor.refereeMalečková, Dita
dc.identifier.aleph002202048
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá zobrazením muže a ženy v lifestylových časopisech na internetu a na sociální síti Instagram. V teoretické části je nastíněna historie a role obrazu, potažmo fotografie, v západním světě a její vývoj. Dále se dotýká tématu stereotypů a proměn v zobrazení muže a ženy v druhé polovině 20. a na začátku 21. století. V další části se zabývá typy vizuálních analýz se zaměřením na kvalitativní sémiotickou analýzu, prostřednictvím které jsou v praktické části práci analyzovány vybrané obrazy. Praktická část analyzuje 400 vizuálních materiálů z vybraných českých a amerických ženských a mužských lifestylových magazínů a jejich účtů na sociální síti Instagram. Analýza odhaluje rozdíly v příspěvcích na Instagramu a stránkách magazínů - jak v rámci jednotlivých médií, tak i v rámci srovnání jednotlivých médií. Zároveň zjišťuje, jakým způsobem jsou ve vybraných médiích zobrazovány ženy a muži a zda-li v souvislosti s probíhající proměnou postavení a rolí mužů a žen ve společnosti, zejména pak s emancipací žen, vymizely stereotypy popsané v praktické části.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This diploma thesis focus of portrayal of man and woman in lifestyle magazines on the Internet and on the social network Instagram. The theoretical part describes history and a role of the image, respectively photography, in the Western world and its development. It also deals with the theme of stereotypes and changes of representation of man and woman in the second half of the 20th century and the beginning of the 21st century. The next part discusses types of visual analyzes concentrating on qualitative semiotic analysis. This analysis is used for the selected images in the practical part. The practical part analyzes 400 images from selected Czech and American women's and men's lifestyle magazines and their accounts on the social network Instagram. The analysis reveals differences between contributions to Instagram and magazine pages and in the each media itself. It also identifies how women and men are portrayed in the selected media and if the stereotypes described in the practical part have disappeared in the context of the ongoing transformation of the position and roles of men and women in society, especially if the emancipation of women has had any effect.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantŠlerka, Josef
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990022020480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV