Show simple item record

Teachers' use of textbooks of social studies and sciences at primary schools
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorMánková, Iveta
dc.date.accessioned2018-09-27T09:45:11Z
dc.date.available2018-09-27T09:45:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101147
dc.description.abstractThe diploma thesis attends to the primary school teachers' work with textbooks dedicated to the educational field Človek a jeho svět (̔Human and his world̕). In the theoretical part I deal with a clarification of basic terminology, which is crucial for the thesis' theme. I define here terms teacher and educational staff not only how it is understood by the specialized literature, but also by the laws in force of the Czech Republic. In the next chapter, a textbook is defined and its functions and the most cited classifications of textbooks' functions. are introduced. I mention its structural components and introduce further didactic tools that we encounter in practice. In the most extensive chapter of the theoretical part of the thesis I present existing theoretical findings and results of researches, which were in the field of textbooks' usage realized up to now, both in the Czech Republic and the world. The last chapter acquaints with the educational field Človek a jeho svět in terms of how it is circumscribed in the curricular document which is called: The framework educational plan for elementary schools. The research part of the thesis introduces a qualitative survey of a textbooks' usage in the educational field Člověk a jeho svět by six primary school teachers, which was realized at one of...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje práci učitelů 1. stupně s učebnicemi ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. V teoretické části se zabývám objasněním základních pojmů, které jsou klíčové pro téma práce. Vymezuji zde pojmy učitel a pedagogický pracovník, jak je chápe nejen odborná literatura, ale také platné zákony České republiky. V další kapitole definuji, co je to učebnice, jaké má funkce a nejcitovanější klasifikace funkcí učebnic. Zmiňuji její strukturální komponenty a představuji další didaktické prostředky, se kterými se v praxi setkáváme. V nejrozsáhlejší kapitole teoretické části prezentuji dosavadní teoretické poznatky a výsledky výzkumných šetření, která byla v oblasti užívání učebnic dosud realizována ve světovém i českém prostředí. Poslední kapitola teoretické části seznamuje se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět tak, jak je vymezena v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část práce představuje kvalitativní výzkum užívání učebnic ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět šesti učitelkami 1. stupně ZŠ, který byl realizován v jedné pražské základní škole. Výzkum je založen na rozhovorech s učiteli, jako doplňková metoda je využito pozorování. Cílem práce je zjistit, jak se učitelé připravují na výuku, jak při přípravě využívají učebnice a jak jejich obsah upravují...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectteachersen_US
dc.subjecttextbooksen_US
dc.subjectusege of textbooksen_US
dc.subjectteaching primary social studiesen_US
dc.subjectteaching scienceen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectužívání učebniccs_CZ
dc.subjectČlověk a jeho světcs_CZ
dc.subject1. stupeň ZŠcs_CZ
dc.titlePráce učitelů 1. stupně ZŠ s učebnicemi ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho světcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId187241
dc.title.translatedTeachers' use of textbooks of social studies and sciences at primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeHorská, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje práci učitelů 1. stupně s učebnicemi ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. V teoretické části se zabývám objasněním základních pojmů, které jsou klíčové pro téma práce. Vymezuji zde pojmy učitel a pedagogický pracovník, jak je chápe nejen odborná literatura, ale také platné zákony České republiky. V další kapitole definuji, co je to učebnice, jaké má funkce a nejcitovanější klasifikace funkcí učebnic. Zmiňuji její strukturální komponenty a představuji další didaktické prostředky, se kterými se v praxi setkáváme. V nejrozsáhlejší kapitole teoretické části prezentuji dosavadní teoretické poznatky a výsledky výzkumných šetření, která byla v oblasti užívání učebnic dosud realizována ve světovém i českém prostředí. Poslední kapitola teoretické části seznamuje se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět tak, jak je vymezena v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část práce představuje kvalitativní výzkum užívání učebnic ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět šesti učitelkami 1. stupně ZŠ, který byl realizován v jedné pražské základní škole. Výzkum je založen na rozhovorech s učiteli, jako doplňková metoda je využito pozorování. Cílem práce je zjistit, jak se učitelé připravují na výuku, jak při přípravě využívají učebnice a jak jejich obsah upravují...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis attends to the primary school teachers' work with textbooks dedicated to the educational field Človek a jeho svět (̔Human and his world̕). In the theoretical part I deal with a clarification of basic terminology, which is crucial for the thesis' theme. I define here terms teacher and educational staff not only how it is understood by the specialized literature, but also by the laws in force of the Czech Republic. In the next chapter, a textbook is defined and its functions and the most cited classifications of textbooks' functions. are introduced. I mention its structural components and introduce further didactic tools that we encounter in practice. In the most extensive chapter of the theoretical part of the thesis I present existing theoretical findings and results of researches, which were in the field of textbooks' usage realized up to now, both in the Czech Republic and the world. The last chapter acquaints with the educational field Človek a jeho svět in terms of how it is circumscribed in the curricular document which is called: The framework educational plan for elementary schools. The research part of the thesis introduces a qualitative survey of a textbooks' usage in the educational field Člověk a jeho svět by six primary school teachers, which was realized at one of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV