Social listening jako inovativní přístup ke sběru dat pro výzkum online participace
Social listening as an innovative approach of data collection for online participation research
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100035Identifikátory
SIS: 188843
Kolekce
- Kvalifikační práce [17112]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečas, Vlastimil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
social listening, mediální participace, online výzkum, politická participace, konvergenceKlíčová slova (anglicky)
social listening, media participation, online research, political participation, convergenceNástup webu 2.0, mobilních zařízení a rozšíření dostupnosti sítě zapříčinily změnu charakteru dříve statických dat a jejich využití. Obsahy z internetového prostoru nabízí spoustu informací, souvislostí a příležitostí, jak je využít. Jednou z forem online obsahů jsou i diskuze, které jsou součástí uživatelské mediální participace v prostoru mediované veřejné sféry. Tato diplomová práce se věnuje metodě social listening, která má svůj původ v marketingových výzkumech, ale domnívám se, že pro její povahu ji lze stejně efektivně využít i v akademickém výzkumu. Právě na tento způsob využití metody se proto zaměřuji v této práci. Klíčovým tématem diplomové práce je proto zaměření na mediální participaci, která zkoumá zapojení uživatelů v online veřejném prostoru. Cílem diplomové práce je nabídnout systematickou kategorizaci možných přínosů techniky social listening pro účely akademického výzkumu v komunikačních studiích.
The arrival of Web 2.0, mobile devices and network availability changed the way in perception of previously static data and its use. Internet content provides lots of information, contexts and opportunities how to use it. One of the forms of online content are discussions as a part of the user's media participation within the mediated public sphere. This thesis introduces social listening as a method that might be beneficial in academic sphere. Social listening has its origins in marketing, but I suggest it can be used very efficiently in academic research as well. The key focus of this thesis is therefore on media participation, which examines the involvement of users in online public space. The aim of this thesis is to present a systematic categorization of social listening's benefits for academic research in communication studies.