Výzkumy publika televizí veřejné služby v ČR se zaměřením na zpravodajskou stanici ČT24
Researches public service television viewer in the Czech republic with a focus on news channel ČT24
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99992Identifikátory
SIS: 153189
Kolekce
- Kvalifikační práce [18079]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečas, Vlastimil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
sociologický výzkum, televize, sledovanost, spokojenost, měření, veřejná služba, data, Česká televize, Nova, Prima, průzkum, moderátoři, TNS AISAKlíčová slova (anglicky)
sociological research, television, ratings, contentment, research, measurement, public service, data, Czech TV, Nova, Prima, survey, news presenters, anchors, TNS AISADiplomová práce se zaměřuje na typologii výzkumů, kterými veřejnoprávní Česká televize zkoumá zpětnou vazbu publika - sledovanost, spokojenost a měření veřejné služby. Popisuje historii výzkumů televizního auditoria v Československé i České republice a také v zahraničí od počátků do současnosti. Zároveň zmiňuje problémy, které snaha o stále dokonalejší měření přináší. Práce se také věnuje fungování oddělení Výzkumu a analýz České televize. Součástí je i výzkum, jaký vliv mají výsledky průzkumů na program ČT24, a rozhovory s vedoucí oddělení Výzkumu a analýz Renatou Týmovou a ředitelem zpravodajství a sportu Zdeňkem Šámalem.
This master thesis focuses on the typology of researches that public service broadcaster Czech television uses to analyse audience feedback - measurement of ratings, contentment and public service. The thesis describes history of TV audience researches from beginnings to the present in Czechoslovakia and the Czech republic as well as abroad. It also mentions problems that the aspiration for perfection of measurement brings. This thesis also addresses the functioning of Czech TV's Research and analysis department and brings original research focused on the influence of survey results over the scheduling of ČT24 programme. The thesis further includes interviews with Renata Týmová, chief of Research and analysis department, and Zdeněk Šámal, manager of news and sports department.