Mediální komunikace státní správy na příkladu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Případová studie.
Media communication in state administration: Ministry of education, youth and sports of the Czech Republic. Case study.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99874Identifiers
Study Information System: 152877
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Wolák, Radim
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
25. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, ministr školství, Marcel Chládek, veřejná správa, média, komunikace, marketing, public relationsKeywords (English)
Ministry of Education, Youth and Sports, Marcel Chládek, Minister of Education, public administration, media, communication, marketing, public relationsDiplomová práce se formou případové studie věnuje problematice mediální komunikace veřejnosprávní instituce, kterou je v tomto případě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Hodnocení je omezeno na období prvních 100 dnů působení nového resortního ministra Marcela Chládka a na vybraná tištěná periodika. Jedním z cílů práce je analýza komunikace resortu a zhodnocení její efektivity. Práce zahrnuje také specifika období před vznikem nové vlády a rovněž předchozí působení Marcela Chládka ve vztahu k jeho působení v čele Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Kromě toho se práce věnuje teorii komunikace veřejné správy, marketingu a public relations této oblasti.
The thesis is a case study dealing with the media communication of a public institution, in this case the communication of the Czech Ministry of Education, Youth and Sports. The analysis is limited to the period of the first 100 days of the new minister's (Marcel Chládek) work and to selected printed periodicals. The aim of the thesis is to analyse the communication of the department and to evaluate its effectiveness. The work also includes the specifics of the period preceding the establishment of the new government, as well as Marcel Chládek's previous activity in relation to his work as the head of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic. Besides, the thesis deals with the public administration communication theory, marketing and public relations within this sphere.