Standardizované hodnocení senzorických poruch u dětí školního věku
Standardized Assessment of Sensory Disorders in School Aged Children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99754Identifikátory
SIS: 187267
Kolekce
- Kvalifikační práce [4458]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Kuželková, Anna
Oponent práce
Gerlichová, Markéta
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Ergoterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN
Datum obhajoby
22. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Standardizované hodnocení, Senzorický profil 2, Poruchy senzorického zpracování, Senzorická integrace, Ergoterapie v pediatriiKlíčová slova (anglicky)
Standardized assessment, Sensory profile 2, Sensory processing disorders, Sensory integration, Pediatric occupational therapyDIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Veronika Husovská Vedoucí práce: Mgr. Petra Dvořáková Název diplomové práce: Standardizované hodnocení senzorických poruch u dětí školního věku Abstrakt diplomové práce: Obsah práce: Diplomová práce se zabývá problematikou poruch senzorického zpracování u dětí školního věku. Cílem diplomové práce je vytvoření pracovní verze standardizovaného dotazníku Senzorický Profil 2 školní skupina. Dalším cílem je ověření klinické využitelnosti tohoto standardizovaného dotazníku a pomocí něj udělat screening dětí na odhalení poruch senzorického zpracování v rámci školní třídy. Teoretická část práce je zaměřena na objasnění poruch senzorického zpracování (SPD), jejich diagnostiku a role ergoterapeuta u SPD. V práci jsou představeny a popsány diagnostické nástroje na odhalení SPD a je představen standardizovaný dotazník Senzorický Profil 2, převážně kategorie školní skupina. Metodika práce: Praktická část diplomové práce je zpracována formou kvantitativního předvýzkumu. Pro účely předvýzkumu bylo ohodnoceno 39 respondentů standardizovaným dotazníkem Senzorický Profil 2 školní skupina. Pro výběr respondentů byl zvolen účelový výběr. Respondenti byli žáci třetí třídy běžné základní školy bez speciálního zaměření. Data byla sesbírána ve dvou třídách a následně zpracována pomocí popisné...
OF DIPLOMA THESIS Author: Bc. Veronika Husovská Supervisor: Mgr. Petra Dvořáková Title: Standardized assessment of sensory disorders in school aged children Summary: The thesis deals with problems of sensory processing disorders in school aged children. The aim of this diploma thesis is to create a working version of the standardized questionnaire Sensory Profile 2 School companion. Another aim is to verify the clinical applicability of this standardized questionnaire by using it to do a screening on school aged children to identify those with a sensory processing disorder within the classroom. The theoretical part of the thesis is focused on the diagnosis of sensory processing disorders (SPD), their diagnostics and the roles of an occupational therapist in SPD. Diagnostic tools for detecting SPD are presented and described in the thesis. The standardized questionnaire Sensory Profile 2, mainly the category School companion, is presented in this thesis. Methods: The practical part of the diploma thesis is elaborated in the form of quantitative pre-research. 39 respondents were evaluated by a standardized questionnaire Sensory Profile 2 School companion for the purpose of pre-research. The respondents were chosen in accordance to the tests purpose. Respondents were third-grade students studying...