Zobrazit minimální záznam

Odkaz Frankfurtské školy v současné kritice marketingové komunikace
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorPlíhalová, Eliška
dc.date.accessioned2018-07-27T14:07:24Z
dc.date.available2018-07-27T14:07:24Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99171
dc.description.abstractThe objective of this thesis is to uncover the basics of the contribution of Frankfurt School to critical marketing scholarship. Three questions were set down to meet this objective: Do the critical marketing scholars refer to the work of Frankfurt School? How do they view their theory, do they take it as a basis for their work or do they contest it instead? And are they exploring similar topics? The method of this thesis is a literature review, employed not only as a mere data gathering tool detecting articles that have elaborated Frankfurt School's ideas, but also applied to provide the reader with meaning-making, analysing understanding, interpretation and comparison. Therefore, a convenience sampling was used. While the descriptive part concerns Frankfurt School and presents selected writings, the analytical part juxtaposes these ideas with articles of critical marketing scholars. The analytical portion was sorted into following thematic areas, based on keywords derived from Tadajewski (2010): adopting critical view, materialism, consumer culture, consumer sovereignty, hegemonic role of the market and research assumptions. Clear analogies between approaches, topics and overall ethos have been detected between both disciplines and are emphasised throughout the paper.en_US
dc.description.abstractCílem této práce je odhalit podstatu odkazu Frankfurtské školy v oboru kritiky marketingové komunikace. Za účelem dosažení tohoto cíle byly formulovány tři otázky: Citují autoři kritiky marketingové komunikace díla Frankfurtské školy? Jak se dívají na jejich teorii, staví na ní své výzkumy, nebo ji naopak zpochybňují? A zkoumají obdobná témata? Metodou této bakalářské práce je literární rešerše. Ta slouží nejen jako pouhá metoda sběru dat, jakožto článků rozpracovávajících myšlenky Frankfurtské školy, ale také jako nástroj analýzy. Ta čtenářovi poskytne porozumění, interpretaci a srovnání. I z toho důvodu byl pro literární rešerši použit výběr vzorků dle vhodnosti. Zatímco deskriptivní část se zabývá Frankfurtskou školou a představí čtyři vybrané texty, analytická část postaví myšlenky z těchto i dalších textů do juxtapozice s vybranými články kritiků marketingové komunikace. Analytická část je dle shrnujícího článku Tadajewskiho (2010) na základě klíčových slov rozčleněna do následujících tematických okruhů: adaptace kritického přístupu, materialismus, konzumní kultura, spotřebitelská suverenita, hegemonie trhu a typologie výzkumů. V průběhu celé práce jsou ukázány jasné paralely v přístupu autorů, v metodologii výzkumů, v tématech i celkovém étosu těchto dvou disciplín.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectkritická teoriecs_CZ
dc.subjectFrankfurtská školacs_CZ
dc.subjectkritika marketingové komunikacecs_CZ
dc.subjectmaterialismuscs_CZ
dc.subjectspotřebitelská suverenitacs_CZ
dc.subjectkonzumní kulturacs_CZ
dc.subjectcritical theoryen_US
dc.subjectFrankfurt Schoolen_US
dc.subjectcritical marketing studiesen_US
dc.subjectmaterialismen_US
dc.subjectconsumer sovereigntyen_US
dc.subjectconsumer cultureen_US
dc.titleContribution of Frankfurt School to Critical Marketing Studiesen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-13
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192555
dc.title.translatedOdkaz Frankfurtské školy v současné kritice marketingové komunikacecs_CZ
dc.contributor.refereeSchneiderová, Soňa
dc.identifier.aleph002191742
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je odhalit podstatu odkazu Frankfurtské školy v oboru kritiky marketingové komunikace. Za účelem dosažení tohoto cíle byly formulovány tři otázky: Citují autoři kritiky marketingové komunikace díla Frankfurtské školy? Jak se dívají na jejich teorii, staví na ní své výzkumy, nebo ji naopak zpochybňují? A zkoumají obdobná témata? Metodou této bakalářské práce je literární rešerše. Ta slouží nejen jako pouhá metoda sběru dat, jakožto článků rozpracovávajících myšlenky Frankfurtské školy, ale také jako nástroj analýzy. Ta čtenářovi poskytne porozumění, interpretaci a srovnání. I z toho důvodu byl pro literární rešerši použit výběr vzorků dle vhodnosti. Zatímco deskriptivní část se zabývá Frankfurtskou školou a představí čtyři vybrané texty, analytická část postaví myšlenky z těchto i dalších textů do juxtapozice s vybranými články kritiků marketingové komunikace. Analytická část je dle shrnujícího článku Tadajewskiho (2010) na základě klíčových slov rozčleněna do následujících tematických okruhů: adaptace kritického přístupu, materialismus, konzumní kultura, spotřebitelská suverenita, hegemonie trhu a typologie výzkumů. V průběhu celé práce jsou ukázány jasné paralely v přístupu autorů, v metodologii výzkumů, v tématech i celkovém étosu těchto dvou disciplín.cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of this thesis is to uncover the basics of the contribution of Frankfurt School to critical marketing scholarship. Three questions were set down to meet this objective: Do the critical marketing scholars refer to the work of Frankfurt School? How do they view their theory, do they take it as a basis for their work or do they contest it instead? And are they exploring similar topics? The method of this thesis is a literature review, employed not only as a mere data gathering tool detecting articles that have elaborated Frankfurt School's ideas, but also applied to provide the reader with meaning-making, analysing understanding, interpretation and comparison. Therefore, a convenience sampling was used. While the descriptive part concerns Frankfurt School and presents selected writings, the analytical part juxtaposes these ideas with articles of critical marketing scholars. The analytical portion was sorted into following thematic areas, based on keywords derived from Tadajewski (2010): adopting critical view, materialism, consumer culture, consumer sovereignty, hegemonic role of the market and research assumptions. Clear analogies between approaches, topics and overall ethos have been detected between both disciplines and are emphasised throughout the paper.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
dc.identifier.lisID990021917420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV