Accounting-based credit scoring models - The Altman Z-score
Credit scoringové modely využívající finanční ukazatele - Altmanovo Z-score
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99018Identifikátory
SIS: 191592
Katalog UK: 990021914740106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kukačka, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
12. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Z-score, modely založené na účetnivtví, Kreditové skóre, Altman, finanční poměrové ukazatele, bankrot, ROC, EvropaKlíčová slova (anglicky)
Z-score, Accounting-based models, Credit score, Altman, Financial ratios, bankruptcy, ROC, EuropeTato bakalářská práce je zaměřena na kredit skóringové modely založené na účetnictví, převážně na Altmanovo Z-skóre z Altman (1968). Práce zkoumá relevanci Altmanova Z-score modelu na Evropských veřejně obchodovaných společnostech v průběhu let 2012 - 2017. Dále, analyzujeme, zda je důležité originální modely kalibrovat a také testujeme jejich predikativní výkon vzhledem k různým nákladům vyplývajících ze špatné klasifikace. Naše výsledky naznačují, že Altmanovo Z-score je stále, po 50 letech existence, relevantní v Evropském pokrizovém prostředí. Také jsme nalezli evidenci, která potvrzuje, že kalibrování originálních modelů není nutné a dokonce může způsobit oslabení výkonnosti. V neposlední řadě jsme zjistili, že výkonost modelů s ohledem na různé misklasifikační náklady vypadá stabilně, jelikož nejlepší modely v ROC analýze ukázaly lepší výsledky v ekonomickém testu. Klíčová slova Z-score, modely založené na účetnictví, kreditové skóre, Altman, finanční poměrové ukazatele, bankrot, ROC, Evropa
This Bachelor thesis is focused on accounting-based credit scoring models, predominantly on Altman (1968) Z-score. We examine the relevance of the Z-score model on European publicly traded companies over the period 2012 - 2017. Moreover, we analyze whether it is important to calibrate original models as well as we test the performance of models given different misclassification costs. Our results suggest that Altman original Z-score model is still, after 50 years of existence, relevant in the European after-crisis environment. Further, we found evidence that re-estimation of the model is unnecessary and could even cause harm to model performance. Finally, the performance of models seems to be stable given not equal misclassification costs, as the more accurate models from ROC analysis reported better results in an economic test. Keywords Z-score, accounting-based models, credit score, Altman, financial ratios, bankruptcy, ROC, Europe
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Komplexní hodnocení výskytu a vnímání hypoglykémie u pacientů s diabetes mellitus 1. typu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZadáková, Eliška (Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, 2023)Datum obhajoby: 15. 6. 2023Backround: For many patients with Type 1 diabetes mellitus (T1DM), hypoglycemia is a major obstacle to achieving satisfactory compensation. Hypoglycemia unawareness is present in approximately 25 % of patients with T1DM. ... -
Kvalitativní hodnocení Testu Rey-Osterriethovy komplexní figury v dětské psychologické diagnostice
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBartošová, Eliška (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 4. 2. 2019The thesis is focused on the Qualitative Approach to Rey-Osterrieth Complex Figure Test in Psychological Assesment of Children. Attention is paid to the classical qualitative Osterrieth's approach and the DSS-ROCF ... -
Aspekty využití sociálních médií basketbalovými kluby
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONěmec, Jiří (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2017)Datum obhajoby: 12. 9. 2017Název: Aspekty využití sociálních médií basketbalovými kluby Cíl: Cílem práce je na základě analýzy současného stavu sociálních médií jednotlivých klubů z národní basketbalové ligy (NBL) vyhodnotit způsob použití sociálních ...
