Aspekty využití sociálních médií basketbalovými kluby
Aspects of social media use by basketball clubs
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90962Identifiers
Study Information System: 178710
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Crossan, William Morea
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Sociální média, SEO, hashtag, tweet, NBL, scoring modelKeywords (English)
Social Media, SEO, hashtag, tweet, NBL, scoring modelNázev: Aspekty využití sociálních médií basketbalovými kluby Cíl: Cílem práce je na základě analýzy současného stavu sociálních médií jednotlivých klubů z národní basketbalové ligy (NBL) vyhodnotit způsob použití sociálních médií a navrhnout spolupracujícím klubům vhodná opatření pro zlepšení sebeprezentace a komunikace se současnými fanoušky i dalšími cílovými skupinami ze široké veřejnosti. Metody: dotazování (elektronické), rozhovor (hloubkové interview), analýza dat (externí, interní), monitoring klubových účtů na sociálních médiích, scoring model Výsledky: V rámci stanovených parametrů se ze sedmi spolupracujících klubů nejlépe umístily BK JIP Pardubice. V uplynulé sezóně 2016/17 měly nejkvalitnější obsah facebookových stránek a zároveň získaly i vysoké plusové body v rámci parametrů To se mi líbí, Mluví o tom, Využití a Dosah. Nejméně kvalitní facebookové stránky měly týmy Orli Prostějov a NH Ostrava. Nejvyšší hodnocení profilu na Instagramu získaly týmy NH Ostrava a USK Praha. Naopak nejhůře dopadli Orli Prostějov, kteří neměli ani založený instagramový klubový účet. Po analýze získaných poznatků byly vyvozeny pro kluby některá doporučení, jako například: Stanovení měřitelných cílů Před začátkem sezóny určit hodnotu metriky To se mi líbí, které by se mělo na konci sezóny dosáhnout. V...
(En) Title: Aspects of social media use by basketball clubs Objective: The main goal of the thesis is to propose fitted and simply applicable activities to improve the social media communication among cooperating club fans and other target groups of users. In order to reach the goal it was necessary to study a suitable literature and analyze external and internal data that monitor their activity on social media. Methods: questioning (electronically), in-depth interview, data analysis (external and internal), monitoring of clubs social media activities, scoring model Results: Within the determined parameters, BK JIP Pardubice got the best review of all seven cooperating clubs. Last season the club had the best content on Facebook page. The club also got lots of positive points in matter of Total Page likes, Talking About, Engagement and Impressions. On the other hand, the clubs Orli Prostejov and NH Ostrava got the pretty poor review. The best Instagram profiles had clubs NH Ostrava and USK Prague. On the other hand, Orli Prostejov received the least points because of non-existing club Instagram account. Based on the gathered knowledge, there were made some recommendations as: Definition of measurable goals Before start of the season determine relevant value of parameters such as Total Page Likes...