Přípravné vzdělávání učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy
Preparatory education of Geography teachers at the Faculty of Science of Charles University
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97881Identifiers
Study Information System: 174576
Collections
- Kvalifikační práce [20082]
Author
Advisor
Referee
Chromý, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Teaching of Geography for Secondary Schools
Department
Department of Social Geography and Regional Develop.
Date of defense
25. 5. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
příprava učitelů, geografie, univerzitaKeywords (English)
teacher education, geography, university levelTato práce se zabývá přípravným vzděláváním učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy a nahlíží na něj z mnoha perspektiv. Podkladem je obsahová analýza studijních plánů, jejichž podobu formou rozhovorů hodnotí bývalí absolventi, dnes již učitelé zeměpisu. K rozhovorům jsou přizváni i zástupci akademické obce, kteří představují současný stav a vize přípravného vzdělávání učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. Cílem práce je tak komplexním výzkumem otevřít dialog mezi studenty, absolventy a akademickými pracovníky, abychom na závěr charakterizovali současné vzdělávání učitelů zeměpisu a zhodnotili jeho výsledek.
This thesis deals with the preparatory education of Geography teachers at the Faculty of Science of Charles University and looks at it from many perspectives.The basis is the content analysis of study plans which are also evaluated through interviews with former graduates, now teachers of Geography. Furthermore, representatives of academic community were interviewed in order to present the current state and vison of preparatory education of Geography teachers at the Faculty of Science of Charles University. The aim of the thesis is to make a comprehensive study of open dialogue between students, graduates and academic staff, in order to characterize the current education of Geography teachers and to evaluate the outcome.