Přípravné vzdělávání učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy
Preparatory education of Geography teachers at the Faculty of Science of Charles University
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97881Identifikátory
SIS: 174576
Kolekce
- Kvalifikační práce [20084]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chromý, Pavel
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
25. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
příprava učitelů, geografie, univerzitaKlíčová slova (anglicky)
teacher education, geography, university levelTato práce se zabývá přípravným vzděláváním učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy a nahlíží na něj z mnoha perspektiv. Podkladem je obsahová analýza studijních plánů, jejichž podobu formou rozhovorů hodnotí bývalí absolventi, dnes již učitelé zeměpisu. K rozhovorům jsou přizváni i zástupci akademické obce, kteří představují současný stav a vize přípravného vzdělávání učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. Cílem práce je tak komplexním výzkumem otevřít dialog mezi studenty, absolventy a akademickými pracovníky, abychom na závěr charakterizovali současné vzdělávání učitelů zeměpisu a zhodnotili jeho výsledek.
This thesis deals with the preparatory education of Geography teachers at the Faculty of Science of Charles University and looks at it from many perspectives.The basis is the content analysis of study plans which are also evaluated through interviews with former graduates, now teachers of Geography. Furthermore, representatives of academic community were interviewed in order to present the current state and vison of preparatory education of Geography teachers at the Faculty of Science of Charles University. The aim of the thesis is to make a comprehensive study of open dialogue between students, graduates and academic staff, in order to characterize the current education of Geography teachers and to evaluate the outcome.