Úspěšný učitel - různé pohledy na kvalitu pedagoga
A successful teacher -different perspectives on teacher quality
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/95489Identifiers
Study Information System: 185146
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Strouhal, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
30. 1. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Učitel|pedagog|úspěšný učitel|typologie|autoritaKeywords (English)
Teacher|pedagogue|succesful teacher|typology|autorityTato bakalářská práce nejprve definuje klíčové pojmy učitel, pedagog, vychovatel. Dále se zabývá osobností učitele, především různými typologiemi. Následuje hlavní část této práce, zamyšlení nad úspěšností pedagogického procesu a nad tím, jak je definován pojem "úspěšný učitel" dnes a jak tento pojem byl vnímán v minulosti. V závěru autor připojuje několik svých pedagogických zkušeností. Klíčová slova Učitel, pedagog, úspěšný učitel, typologie, autorita
This bachelor thesis first defines key words a teacher, a pedagogue, and an educator. It also deals with the teacher's personality, especially with different typologies. The major part of this thesis is a reflection about the success of the educational process and how is the idea of "succesful teacher" defined today and how was this concept percieved in the past. In the final part of this thesis the author adds a few of his educational experiences. Key words Teacher, pedagogue, succesful teacher, typology, autority