Videotrénink interakcí a možnosti jeho využití v rodinách s dětmi s PAS
Video Home Training and its Possibilities in Families with Children with ASD
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/95291Identifiers
Study Information System: 165298
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Mertin, Václav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
23. 1. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
videotrénink interakcí|poruchy autistického spektra|rodina|batolecí období|případová studieKeywords (English)
home video training|autism spectrum disorders|family|toddler period|case studyDiplomová práce se zabývá videotréninkem interakcí v rodinách s dětmi s poruchou autistického spektra v batolecím období. Jejím cílem je shrnout znalosti i nové poznatky z klíčových oblastí a na jejich základě detailně popsat práci s touto metodou. Teoretická část práce pojednává o metodě videotrénink interakcí. Dále je zaměřená na poruchy autistického spektra, především na jejich typické projevy v batolecím období. Popsána jsou specifika rodin s dětmi s touto poruchou. Uvedeny jsou také aktuální informace z oblasti využití videotréninku v těchto rodinách. Empirická část práce obsahuje představení výzkumu založeného na čtyřech případových studiích. Ten přibližuje použití metody videotrénink interakcí v rodinách s dětmi s poruchou autistického spektra.
This master thesis focuses on the home video training in families with children with autism spectrum disorders in the toddler period. Its aim is to summarize knowledge and new findings from the crucial areas and to describe the utilization of this method. The theoretical part of the thesis deals in detail with the method of home video training. It is also focused on autism spectrum disorders, especially on their typical manifestation in the toddler period. The specifics of families with children with this disorder are described. Current information from the area of use in these families is also mentioned. The empirical part of the thesis contains a presentation of a study based on the four case studies. It approaches the use of method video home training in families with children with autism spectrum disorders.