Show simple item record

Graphical Modifications of Response Options in online Questionnaire
dc.contributor.advisorRemr, Jiří
dc.creatorTerchová, Petra
dc.date.accessioned2020-08-27T12:59:46Z
dc.date.available2020-08-27T12:59:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94709
dc.description.abstractThis thesis deals with an issue of how can graphical modifications of response options in online questionnaire influence the respondents' answers. Online questionnaire as a data collection method offers a wide range of visual adjustments. Therefore, it is necessary for the graphical format to be treated with caution, because it can produce significant differences in respondents' answers. The goal of this thesis is to find out, with the help of two versions of online questionnaire that differ in the graphical format of response options, whether and what differences in answers these modifications produce. The attention is also payed to the response time differences. Together there are eleven modifications tested, each of them is represented twice. The analysis shows that the differences in graphical format of response options do influence the answers; there were 7 of 11 hypotheses confirmed. One of the surprising findings is that in the case of comparing the format of check boxes and the format of writing answers into text boxes, respondents answered with a maximum number of allowed answers in both version. This type of result was not expected in the case of the "writing into text boxes" format. Other findings show that some modifications influence more women than men, for example the use of a...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce pojednává o problematice vlivu grafických modifikací možností odpovědí u otázek v online dotazníku na odpovídání respondentů. Metoda sběru dat pomocí online dotazníku nabízí širokou škálu možností vizuálních úprav, a proto je nutné způsob grafického formátování předem pečlivě zvážit, jelikož různé druhy grafických modifikací možností odpovědí mohou produkovat značné rozdíly v odpovědích respondentů. Cílem práce je prostřednictvím dvou verzí online dotazníku lišících se v grafickému formátu možností odpovědí zjistit, zda a případně jaké rozdíly v odpovědích respondentů tyto odlišnosti způsobují. Pozornost je věnována také rozdílům v časové náročnosti jednotlivých otázek. Celkem je testováno jedenáct grafických modifikací, každá z nich se v dotazníku vyskytuje dvakrát. Analýza ukazuje, že rozdíly v grafickém formátu možností odpovědí mají vliv na odpovědi respondentů, potvrdilo se 7 z 11 hypotéz. Jedním z překvapivých zjištění je, že v případě porovnání formátu zaškrtávání a vypisování odpovědí využili respondenti v obou verzích plného počtu možností. Takový výsledek nebyl v případě vypisovacího formátu očekáván. Další výsledky ukazují, že některé modifikace mají vliv spíše na ženy než na muže, například použití škály s označenými všemi body versus škály s označenými pouze těmi...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectgraphical modificationsen_US
dc.subjectgraphical formaten_US
dc.subjectresponse options formaten_US
dc.subjectresponse timeen_US
dc.subjectonline questionnaireen_US
dc.subjectCAWIen_US
dc.subjectgrafické modifikacecs_CZ
dc.subjectgrafický formátcs_CZ
dc.subjectformát možností odpovědícs_CZ
dc.subjectdoba odpovídánícs_CZ
dc.subjectonline dotazníkcs_CZ
dc.subjectCAWIcs_CZ
dc.titleGrafické modifikace možností odpovědí u otázek v online dotazníkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-29
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId188056
dc.title.translatedGraphical Modifications of Response Options in online Questionnaireen_US
dc.contributor.refereeHendl, Jan
dc.identifier.aleph002172879
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce pojednává o problematice vlivu grafických modifikací možností odpovědí u otázek v online dotazníku na odpovídání respondentů. Metoda sběru dat pomocí online dotazníku nabízí širokou škálu možností vizuálních úprav, a proto je nutné způsob grafického formátování předem pečlivě zvážit, jelikož různé druhy grafických modifikací možností odpovědí mohou produkovat značné rozdíly v odpovědích respondentů. Cílem práce je prostřednictvím dvou verzí online dotazníku lišících se v grafickému formátu možností odpovědí zjistit, zda a případně jaké rozdíly v odpovědích respondentů tyto odlišnosti způsobují. Pozornost je věnována také rozdílům v časové náročnosti jednotlivých otázek. Celkem je testováno jedenáct grafických modifikací, každá z nich se v dotazníku vyskytuje dvakrát. Analýza ukazuje, že rozdíly v grafickém formátu možností odpovědí mají vliv na odpovědi respondentů, potvrdilo se 7 z 11 hypotéz. Jedním z překvapivých zjištění je, že v případě porovnání formátu zaškrtávání a vypisování odpovědí využili respondenti v obou verzích plného počtu možností. Takový výsledek nebyl v případě vypisovacího formátu očekáván. Další výsledky ukazují, že některé modifikace mají vliv spíše na ženy než na muže, například použití škály s označenými všemi body versus škály s označenými pouze těmi...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with an issue of how can graphical modifications of response options in online questionnaire influence the respondents' answers. Online questionnaire as a data collection method offers a wide range of visual adjustments. Therefore, it is necessary for the graphical format to be treated with caution, because it can produce significant differences in respondents' answers. The goal of this thesis is to find out, with the help of two versions of online questionnaire that differ in the graphical format of response options, whether and what differences in answers these modifications produce. The attention is also payed to the response time differences. Together there are eleven modifications tested, each of them is represented twice. The analysis shows that the differences in graphical format of response options do influence the answers; there were 7 of 11 hypotheses confirmed. One of the surprising findings is that in the case of comparing the format of check boxes and the format of writing answers into text boxes, respondents answered with a maximum number of allowed answers in both version. This type of result was not expected in the case of the "writing into text boxes" format. Other findings show that some modifications influence more women than men, for example the use of a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021728790106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV