Srovnání kvality značkových prodejen z pohledu zákazníka u firem Nike a Adidas
Adidas and Nike Brand Stores Quality Comaprison through Eyes of Customers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94489Identifikátory
SIS: 175377
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šíma, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
15. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Marketingový mix, retail, Mystery Shopping, adidas, NikeKlíčová slova (anglicky)
Marketing mix, retail, Mystery Shopping, adidas, NikeNázev: Srovnání kvality značkových prodejen firem adidas a Nike z pohledu zákazníka. Cíle: Pomocí tzv. Mystery Shoppingu zhodnotit kvalitu značkových prodejen firem adidas a Nike z pohledu zákazníka, vybrané prodejny mezi sebou následně porovnat a navrhnout případná zlepšení. Metody: Mystery Shopping - dotazník se zaměřením na retail- maloobchod. Výsledky: Z hlediska exteriéru a interiéru prodejen obou značek má navrch americká Nike, pro kterou je vzbuzení pozitivního dojmu po stránce vizuální typické. V kvalitě poskytovaného servisu je zase lepší německá adidas, mezi jejímiž prodejci, jež jsou pokornější a ve snaze prodat produkt aktivnější, panuje větší pořádek a disciplína. To samé lze z pohledu adidas prohlásit o celkovém chodu prodejen, který je na o něco vyšší úrovni, než jaký je u Nike. Při srovnání prodejen obou značek s těmi z ostatních světových měst (Amsterdam, Berlín, Glasgow, Londýn, New York a Tokio) Praha zaostává, a to jak v sortimentu a vybavení prodejen, tak i v (prodejci) poskytovaném servisu. Klíčová slova: Marketingový mix, retail, Mystery Shopping, adidas, Nike.
Title: adidas and Nike Brand Stores Quality Comparison through the Eyes of Customers Objectives: Mystery Shopping is the instrument used to inspect the quality of adidas and Nike branded stores through the eyes of customers. Subsequently, the selected stores are compared and potential enhancements are proposed. Methods: Mystery Shopping - questionnaire focused on retail. Results: In terms of exterior, as well as interior, the Nike stores are ahead of the ones of adidas as the American brand has always been well-known for trying to initiate positive visual perception. On the contrary, adidas has provided better service quality demonstrated by modesty and higher selling effort from sales assistants towards customers. Also, adidas sellers have been more settled and disciplined. Additionally, adidas stores have worked more properly in terms of overall functioning. When comparing the stores of both brands with those in other world cities (Amsterdam, Berlin, Glasgow, London, New York, Tokyo), Prague stays behind. It has to fill the gap in the assortment and in the stores equipment, as well as in the service provided by sellers. Keywords: Marketing mix, retail, Mystery Shopping, adidas, Nike.