Zobrazit minimální záznam

The cooperation of the teacher and the pedagogue's assistant in the basic school conditions
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorHolanová, Jitka
dc.date.accessioned2017-11-08T11:06:04Z
dc.date.available2017-11-08T11:06:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92974
dc.description.abstractThe object of this diploma thesis is to determine and describe the factors affecting the cooperation of teachers and their assistants at a common basic school as perceived from their point of view. The diploma thesis is structured in two sections - the theoretical part and the empirical part. The first chapter of the theoretical part deals with the reformation of the educational system in the Czech Republic after the year 1989. The second chapter is devoted to an inclusive school, to national and international documents underlying the efforts for the enforcement of the inclusion. Also, the associated nationwide controversial appreciation of its implementation is mentioned. The third chapter is focused to the teachers and their assistants, their roles and cooperation at the inclusive school. In the empirical section of the thesis, the selected design and methodology of my respective survey is described and the compiled data of the survey are interpreted. At the end of the thesis, there is the presentation of the survey results. The research survey revealed the specific personality characteristics, professional competences and skills and also factors influencing the communication between the teacher and their assistance both in a positive or negative way. The respondents selected the fundamental...en_US
dc.description.abstractCílem diplomové práce je přispět k pochopení důležitosti dobré spolupráce učitele a asistenta pedagoga jako zásadní podmínky uskutečnění procesu inkluze. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. První z kapitol teoretické části se zabývá reformou školského systému v ČR po roce 1989. Druhá kapitola je věnována inkluzivní škole a mezinárodním i národním dokumentům v pozadí snah o její uvedení, je zde zmíněna i kontroverze ve společnosti, která ji doprovází. Třetí kapitola se zaměřuje na učitele a asistenta pedagoga, jejich roli a spolupráci v inkluzivní škole. V empirické části je uveden vlastní výzkum, zaměřený na zjištění a deskripci faktorů, které podporují nebo naopak brání spolupráci učitele a asistenta pedagoga. Je zde popsán zvolený design, metodologie výzkumu, interpretace a shrnutí dat získaných v průběhu výzkumného šetření. Z výzkumného šetření vyplynuly konkrétní osobnostní vlastnosti, profesionální schopnosti a dovednosti a také faktory ve vzájemné komunikaci, které spolupráci učitele a asistenta pedagoga ovlivňují. Za zásadní faktory, které mají vliv na spolupráci, označili respondenti podmínky, které jsou nastaveny v celém školském systému a částečně také způsob organizace výchovně vzdělávacího procesu na škole samotné.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectspolupráce|učitel|asistent pedagoga|inkluze|specifické vzdělávací potřebycs_CZ
dc.subjectcooperation|teacher|pedagogue's assistant|inclusion|specific educational requirementsen_US
dc.titleSpolupráce učitele a asistenta pedagoga v podmínkách základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-13
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId178593
dc.title.translatedThe cooperation of the teacher and the pedagogue's assistant in the basic school conditionsen_US
dc.contributor.refereeTvrzová, Ivana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je přispět k pochopení důležitosti dobré spolupráce učitele a asistenta pedagoga jako zásadní podmínky uskutečnění procesu inkluze. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. První z kapitol teoretické části se zabývá reformou školského systému v ČR po roce 1989. Druhá kapitola je věnována inkluzivní škole a mezinárodním i národním dokumentům v pozadí snah o její uvedení, je zde zmíněna i kontroverze ve společnosti, která ji doprovází. Třetí kapitola se zaměřuje na učitele a asistenta pedagoga, jejich roli a spolupráci v inkluzivní škole. V empirické části je uveden vlastní výzkum, zaměřený na zjištění a deskripci faktorů, které podporují nebo naopak brání spolupráci učitele a asistenta pedagoga. Je zde popsán zvolený design, metodologie výzkumu, interpretace a shrnutí dat získaných v průběhu výzkumného šetření. Z výzkumného šetření vyplynuly konkrétní osobnostní vlastnosti, profesionální schopnosti a dovednosti a také faktory ve vzájemné komunikaci, které spolupráci učitele a asistenta pedagoga ovlivňují. Za zásadní faktory, které mají vliv na spolupráci, označili respondenti podmínky, které jsou nastaveny v celém školském systému a částečně také způsob organizace výchovně vzdělávacího procesu na škole samotné.cs_CZ
uk.abstract.enThe object of this diploma thesis is to determine and describe the factors affecting the cooperation of teachers and their assistants at a common basic school as perceived from their point of view. The diploma thesis is structured in two sections - the theoretical part and the empirical part. The first chapter of the theoretical part deals with the reformation of the educational system in the Czech Republic after the year 1989. The second chapter is devoted to an inclusive school, to national and international documents underlying the efforts for the enforcement of the inclusion. Also, the associated nationwide controversial appreciation of its implementation is mentioned. The third chapter is focused to the teachers and their assistants, their roles and cooperation at the inclusive school. In the empirical section of the thesis, the selected design and methodology of my respective survey is described and the compiled data of the survey are interpreted. At the end of the thesis, there is the presentation of the survey results. The research survey revealed the specific personality characteristics, professional competences and skills and also factors influencing the communication between the teacher and their assistance both in a positive or negative way. The respondents selected the fundamental...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV