Show simple item record

Introduction to the Experiential Education and Illustration of Experiential Programme
dc.contributor.advisorOrtová, Marie
dc.creatorSchulz, Jakub
dc.date.accessioned2017-03-31T11:57:10Z
dc.date.available2017-03-31T11:57:10Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8790
dc.description.abstractMy diploma paper introduce the theme "Experimental education", this specific educational style uses for its work authentic elements. It means that the educator tries to ignite the changes in behaviour of the individual. The aims of this kind of education are social, moral and personality related changes. The educator working with this method shows to all participants different situations and also provides an offer of several applicable solutions. All procedure is based on activities such as games which should serve as a mirror of real processes as a later resource of authentic experience. This experience is supported by feedback method so that it can be used in real life. Experimental education uses further specific methods of work concerning the preparation of the course for clients. First is dramaturgy - this method works especially well with games. Secondly, motivation is presented as a way to initiate all participants of such a course for the experimental work. Thirdly, all participants are protected against injuries and wounds except for the acceptable risk contained by the re - educational task. In the second part of my paper, I introduce the experiential programme "My future" where I try to analyse the preparation itself and the duration of the experiment. However, the main goal is to reach the...en_US
dc.description.abstractPředložená práce zpracovává téma zážitkové pedagogiky. Jde o základní uvedení do výchovného stylu, který používá autentický prožitek k výchovnému procesu a dále s tímto prožitkem pracuje, aby docílil budoucích výchovných změn u jedince. Teoretická část popisuje východiska a pojmosloví. Charakterizuje zážitkový proces, jeho prostředky a metody. Praktická část se zaměřuje na analýzu a vyhodnocení zážitkového programu "Moje budoucnost". Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleUvedení do zážitkové pedagogiky s představením zážitkového programucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-03-08
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId18566
dc.title.translatedIntroduction to the Experiential Education and Illustration of Experiential Programmeen_US
dc.contributor.refereeMartinek, Michael
dc.identifier.aleph001224341
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVýtečněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená práce zpracovává téma zážitkové pedagogiky. Jde o základní uvedení do výchovného stylu, který používá autentický prožitek k výchovnému procesu a dále s tímto prožitkem pracuje, aby docílil budoucích výchovných změn u jedince. Teoretická část popisuje východiska a pojmosloví. Charakterizuje zážitkový proces, jeho prostředky a metody. Praktická část se zaměřuje na analýzu a vyhodnocení zážitkového programu "Moje budoucnost". Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma paper introduce the theme "Experimental education", this specific educational style uses for its work authentic elements. It means that the educator tries to ignite the changes in behaviour of the individual. The aims of this kind of education are social, moral and personality related changes. The educator working with this method shows to all participants different situations and also provides an offer of several applicable solutions. All procedure is based on activities such as games which should serve as a mirror of real processes as a later resource of authentic experience. This experience is supported by feedback method so that it can be used in real life. Experimental education uses further specific methods of work concerning the preparation of the course for clients. First is dramaturgy - this method works especially well with games. Secondly, motivation is presented as a way to initiate all participants of such a course for the experimental work. Thirdly, all participants are protected against injuries and wounds except for the acceptable risk contained by the re - educational task. In the second part of my paper, I introduce the experiential programme "My future" where I try to analyse the preparation itself and the duration of the experiment. However, the main goal is to reach the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990012243410106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV