Pojmové mapy a jejich využití v učení vysokoškolských studentů
Concept Maps and Their Use in Learning of University Students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/87091Identifikátory
SIS: 179614
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
pojmová mapa, pojmové mapování, konceptová mapa, mentální mapa, učení, myšlení, paměť, psychologie učení, alternativní učení, smysluplné učení, student, vysokoškolský student, dospělý, kombinované studium, celoživotní učeníKlíčová slova (anglicky)
concept map, concept mapping, mind map, learning, thinking, memory, learning psychology, alternative learning, meaningful learning, student, university student, adult, combined studies, lifelong learningTato práce představí pojmové mapy jako alternativní techniku využitelnou v učení studentů kombinovaného vysokoškolského studia. V teoretické části budou objasněny změny ve schopnosti učit se provázející tyto dospělé studenty. Dále budou uvedeny základní informace o pojmových mapách a možnosti jejich využití dospělými studenty. Popíši výhody a nevýhody, které jim tato grafická technika zaznamenávání informací přináší. Empirická část v sobě spojí všechna témata teoretické části. Kvalitativním výzkumem budu zjišťovat subjektivní názory studentů kombinovaného vysokoškolského studia na změnu jejich schopnosti učit se. Nechám je prakticky vyzkoušet techniku pojmového mapování a následně zjistím jejich postoje k této technice a případné předchozí zkušenosti s ní.
This thesis presents concept maps as an alternative tool for learning of adult university students. The theoretical part explains the changes in the ability to learn of these adult students. The thesis presents basic information about concept maps and describes specific examples for their use by university students. I describe the advantages and disadvantages which bring them this information recording graphical tool. The empirical part combines all topics of the theoretical part. Qualitative research presents the subjective views of adult university students on changes in their ability to learn. They try to create concept map and then they give their subjective views on this tool and their previous experience with it.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Continuing Beginner Learners in Adult EFL Classes
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMihulková, Šárka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 30. 5. 2014Tato práce řeší otázky výuky věčných začátečníků v kurzech anglického jazyka pro dospělé. Zaměřuje se na popis faktorů, jež mohou mít vliv na stagnaci procesu učení u této skupiny žáků, a snaží se zjistit, do jaké míry se ... -
Střední odborné školy a střední odborná učiliště jako centra celoživotního učení
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMoravcová, Miroslava (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 20. 5. 2014 -
Visual Design Aspects of Advanced Digital Multimedia Learning Materials: Effects on Learning and Information Behavior in Case of Primary School Children
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOJavora, Ondřej (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 20. 6. 2022This thesis investigates the effects of selected visual design aspects of information representation in advanced digital multimedia learning materials (ADMLMs) on learning outcomes and information behavior of primary school ...