Mantegnův okulus a jeho reflexe v Lombardské oblasti 16. století
Mantegna's oculus and its reflection in Lombardy region in sixteenth century
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86907Identifikátory
SIS: 190082
Kolekce
- Kvalifikační práce [2233]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jarošová, Markéta
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
20. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Andrea Mantegna, Lombardie, 16. století, Cremona, Mantova, Okulus, Camera Degli Sposi, Lorenzo Leonbruno, Giulio Romano, Sala de Giganti, Palazzo Te, Giulio Campi, San Sigismondo, Stanza Griselda, Castello Sforzesco, Sala Delle Asse, Alessandro Pampurino, Della Colomba, Casa Maffia, Palazzo Fodri, Sant' Abbondio, Appartemento Landriani, Della BarbaKlíčová slova (anglicky)
Andrea Mantegna, Lombardy, 16. century, Cremona, Mantova, Oculus, Camera Degli Sposi, Lorenzo Leonbruno, Giulio Romano, Sala de Giganti, Palazzo Te, Giulio Campi, San Sigismondo, Stanza Griselda, Castello Sforzesco, Sala Delle Asse, Alessandro Pampurino, Della Colomba, Casa Maffia, Palazzo Fodri, Sant' Abbondio, Appartemento Landriani, Della BarbaTato práce je zaměřená na raně renesančního umělce Andrea Mantegnu a jeho odkaz pro další generace. Konkrétně se chci zabývat jeho inovativním přístupem při použití iluzionistické nástropní fresky. Chtěla bych poukázat a přiblížit, v čem se Mantegnův styl použití lišil od jeho předchůdců a kde čerpal inspiraci. Následně bych se zaměřila na přímé následovníky Andrea Mantegni, jakým způsobem převzali dílo tohoto umělce a do jaké míry se jim podařilo toto umění napodobit či přetvořit.
This work is focused on the early Renaissance artist Andrea Mantegna and his legacy for future generations. Specifically, I want to deal with his innovative approach in using illusionist ceiling frescoes. I would like to point out and bring near how Mantegna's style was differed from his predecessors and where he drew inspiration. Subsequently, I want to focus on direct followers of Andrea Mantegna, how they took over the work of this artist and to what extent they were able to imitate or remodel this art.