Role mateřské školy ve čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku
Role of kindergartens in reading literacy in preschoolage children
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86893Identifiers
Study Information System: 166369
CU Caralogue: 990021458950106986
Collections
- Kvalifikační práce [24155]
Author
Advisor
Referee
Slussareff, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
12. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Čtenářská gramotnost|čtenářství|mateřské školy|předčtenářské dovednosti|předškolní děti|předškolní vzděláváníKeywords (English)
Reading literacy|readership|kindergartens|pre-reading skills|preschool children|preschool educationDiplomová práce se zabývá problematikou přípravy dětí v mateřských školách před vstupem na základní školu. Práce je zaměřena hlavně na rozvoj předčtenářských dovedností u dětí. První část práce se věnuje problematice legislativy předškolního vzdělávání. Následují oblasti, ve kterých se děti potřebují nejvíce rozvíjet, a které je třeba u nich podporovat. Druhá část diplomové práce obsahuje informace o průzkumu, který byl proveden. Závěrem jsou uvedena doporučení a shrnutí získaných poznatků.
The diploma thesis deals with problems of preparation of children in kindergartens before entering elementary school. The work is mainly focused on the development of pre- reading skills in children. The first part of the thesis deals with the issue of pre-school education legislation. The following are the areas in which children need to develop the most and need to be supported. The second part of the diploma thesis contains information about the survey that was carried out. In conclusion, recommendations and a summary of the lessons learned are presented.