Role mateřské školy ve čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku
Role of kindergartens in reading literacy in preschoolage children
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86893Identifikátory
SIS: 166369
Katalog UK: 990021458950106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24359]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slussareff, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
12. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Čtenářská gramotnost|čtenářství|mateřské školy|předčtenářské dovednosti|předškolní děti|předškolní vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Reading literacy|readership|kindergartens|pre-reading skills|preschool children|preschool educationDiplomová práce se zabývá problematikou přípravy dětí v mateřských školách před vstupem na základní školu. Práce je zaměřena hlavně na rozvoj předčtenářských dovedností u dětí. První část práce se věnuje problematice legislativy předškolního vzdělávání. Následují oblasti, ve kterých se děti potřebují nejvíce rozvíjet, a které je třeba u nich podporovat. Druhá část diplomové práce obsahuje informace o průzkumu, který byl proveden. Závěrem jsou uvedena doporučení a shrnutí získaných poznatků.
The diploma thesis deals with problems of preparation of children in kindergartens before entering elementary school. The work is mainly focused on the development of pre- reading skills in children. The first part of the thesis deals with the issue of pre-school education legislation. The following are the areas in which children need to develop the most and need to be supported. The second part of the diploma thesis contains information about the survey that was carried out. In conclusion, recommendations and a summary of the lessons learned are presented.