Procesy intermediálního nastolování agendy na příkladu zpravodajství Českého rozhlasu
Intermedia Agenda Settings in the Czech Radio news broadcasting
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86728Identifikátory
SIS: 180335
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křeček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nastolování agendy, intermediální agenda, Český rozhlas, zpravodajstvíKlíčová slova (anglicky)
agenda setting, intermedia agenda, Czech radio, newsTato diplomová práce si klade za cíl pomocí metody kvantitativní obsahové analýzy popsat základní charakteristiky procesů intermediální agendy ve zpravodajské a publicistické složce vysílání Českého rozhlasu. Teoretická část práce, která předchází samotné analýze, zasazuje koncept intermediální agendy do širšího kontextu výzkumu nastolování agendy, představuje nejzásadnějších studie uskutečněné v této oblasti, a poskytuje výklad příbuzných konceptů, jako je gatekeeping nebo zpravodajské hodnoty. V empirické části práce jsou nejprve analyzována data týkající se frekvencí odkazů na jednotlivé české mediální tituly, poté jsou prezentovány výsledky korelačních analýz, popisujících vztah mezi těmito intermediálními odkazy a tematickou agendou zpravodajství Českého rozhlasu.
The goal of this thesis is to describe the basic characteristics of intermedia agenda setting in the news broadcasted by Czech Radio using quantitative content analysis. The theoretical part of the thesis, which precedes the analysis, puts the concept of intermedia agenda setting into the wider context of agenda setting research, introduces some of the most important studies presented in this area, and provides explanations of related concepts such as gatekeeping or news values. In the empirical part of the thesis are first analyzed data concerning the frequencies of references to individual czech media outlets, then results of correlation analyzes describing the relationship between these references and the thematic agenda of Czech Radio are presented.