Vliv mediální logiky na prezentaci islámu ve vybraných denících na příkladu teroristického útoku na Charlie Hebdo v roce 2015
The influence of media logic on the presentation of Islam in newspapers on the example of the Charlie Hebdo terror attack in 2015
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86205Identifikátory
SIS: 180472
Kolekce
- Kvalifikační práce [17115]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vochocová, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mediální logika, islám, Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES, Lidové noviny, kvalitativní obsahová analýza, zakotvená teorie, kvantitativní obsahová analýza, Charlie HebdoKlíčová slova (anglicky)
media logic, Islam, Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES, Lidové noviny, quantitative content analysis, qualitative content analysis, grounded theory, Charlie HebdoBakalářská práce se zabývá tématem islámu a jeho prezentací v rámci mediální logiky vybraných seriózních deníků. Práce je rozdělená do dvou částí, v teoretické seznamuje se základními pojmy týkajícími se mediální logiky zpravodajství a s ní spojenými koncepty. Zabývá se zde také samotným islámem, jeho historickým ukotvením v rámci Evropy a České republiky, základními pojmy, které se k islámu vážou, i koncepty, které jsou s ním spojovány. V části empirické prostřednictvím kvantitativní analýzy nejprve zjišťuje, jak se změnilo prezentování islámu týden před teroristickým útokem na redakci Charlie Hebdo v Paříži v lednu 2015 a týden po něm. V části kvalitativní je pozornost upřena na samotné tvůrce mediálních obsahů v rámci zpravodajství. Pomocí kvalitativní analýzy, konkrétně metodou zakotvené teorie, se zabývá rozhovory s autory článků. Její snahou je lépe porozumět tomu, co nejvíce konstruovalo novinářův postoj k tématu islámu a co vede novináře - v rámci seriózního tisku - k tvorbě výsledného obsahu.
The bachelor thesis is dealing with issue of Islam and its pesentation in the serious journals. The thesis is devided into two parts. It introduces the basic terms regarding medial logic and its concepts. It also dealig with the Islam itself and its history regarding Europe and Czech republic. This first, theoretical part also shows the concepts that are oftenly connected to the Islam. In the second, empirical part, I identify by quantitative analysis how was the presentation of Islam week before and after the terorist attack on Charlie Hebbo in Paris in January 2015 changed. In the quantitative part, I mostly focused on authors of media articles in the journals. With the help of quantitative analysis, by the method of embeded theory to be more specific, this thesis is evaluating several interviews with the authors of the articles. The aim of this work is to have better understanding of what have created the mindset of the author towards Islam and towards final artical in the serious media.