Marketing sociálních podniků
Marketing in social businesses
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86155Identifiers
Study Information System: 166476
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Rosenfeldová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
20. 6. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
sociální podnikání, sociální podnik, CSR, sociální marketing, marketing sociálních podniků, marketingová komunikace sociálních podnikůKeywords (English)
social entrepreneurship, social enterprise, CSR, social marketing, marketing in social businesses, marketing communication of social enterprises(abstrakt) Bakalářská práce Marketing sociálních podniků se věnuje současnému nově vznikajícímu fenoménu u nás - sociálnímu podnikání, zejména pak neprozkoumané oblasti marketingu sociálních podniků. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy sociální ekonomika, sociální podnik a třetí sektor. Další problematické pojmy, které práce vysvětluje je koncepce CSR a sociální marketing. V další části jsou pak představeny principy sociálních podniků a příklad sociálního podniku. Práce se zaobírá problematikou sociálního podnikání a přináší ucelený přehled o aktuálním stavu českých sociálních podniků. Práce se následně věnuje aktuálnímu stavu marketingu sociálních podniků a marketingové teorii. Práce mapuje nedostatky v této oblasti, stejně tak v oblasti komunikace. Autorka pak v praktické části porovnává tento stav s teorií a přináší návrhy na další rozvoj marketingu a komunikace sociálním podnikům.
The bachelor thesis Marketing of social enterprises deals with the current emerging phenomenon in our society - social enterprise. Then it examines especially unexplored area of marketing in social enterprises. The theoretical part explains the concepts of social economy, social enterprise and the third sector. Other problematic concepts which are explained are the concept of CSR and social marketing. In the next part, the principles of social enterprises are mentioned and an example of a social enterprise is presented. The thesis follows up the problematics of social entrepreneurship and provides a comprehensive overview of the current situation of Czech social enterprises. The thesis also deals with the current state of marketing in social enterprises and marketing theory. It also maps the shortcomings in this area, as well as in the field of communication. In the practical part, the author compares this current state to the marketing theory and propose ssuggestions for further development of marketing and communication in social enterprises.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Defence status: DEFENDEDSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Date of defense: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Srovnání komunikace Hnutí DUHA a Greenpeace ČR na Facebooku
Defence status: DEFENDEDHonc, Martin (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 13. 6. 2018The main topic of this bachelor's thesis is the communication of environmental non-profit organizations Hnutí DUHA and Greenpeace Česká republika on a social site Facebook. This thesis focuses on the current online activities ... -
Strategie digitálního marketingu-kombinace kanálů digitálních médií
Defence status: DEFENDEDTurazová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Date of defense: 7. 2. 2017Diplomová práce "Strategie digitálního marketingu - kombinace kanálů digitálních médií" zkoumá, jakým způsobem tři telekomunikační operátoři, kteří dominují českému trhu - společnosti T-Mobile Czech Republic, O2 Czech ...