Analýza volební kampaně Starostů a nezávislých před krajskými volbami v roce 2016
Analysis of Electoral Campaign: Regional Elections 2016 of the movement "Starostove a nezavisli"
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86103Identifikátory
SIS: 178159
Kolekce
- Kvalifikační práce [17128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švec, Kamil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
19. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předkládaná práce pojednává o profesionalizaci volebních kampaní druhého řádu v České republice a jejím vlivu na volební náklady a zisky. Autor pracuje s multidimenzionálním indexem CAMPROF, jehož autorkami jsou Rachel Gibson a Andrea Römmele, a kterým je možné měřit míru profesionalizací volebních kampaní. Index je přizpůsoben pro jeho využití v kontextu krajských voleb v České republice a na příkladu volební kampaně politického hnutí Starostové a nezávislí v krajských volbách v roce 2016 je aplikován. Pro přizpůsobení indexu je využita teorie voleb druhého řádu. V práci porovnáváme deset regionálních volebních kampaní politického hnutí Starostové a nezávislí mezi sebou a na základě aplikace indexu se snažíme zodpovědět výzkumnou otázku, zda existuje zjevná souvislost mezi profesionalizací volebních kampaní, jejími náklady a zisky.
This thesis deals with a question of professionalization of election campaigns in second-order elections in Czech Republic and its impact on electoral costs and profits. Author of this work uses multidimensional CAMPROF index, authored by Rachel Gibson and Andrea Römmele, with which can be measured a degree of professionalization of election campaigns. The Index is adjusted for its use in a context of the regional elections in the Czech Republic and is being applied on election campaigns Starostové a nezávislí political movement in regional elections in 2016. The theory of second-order elections is used to adapt the index. We compare ten regional election campaigns of the Starostové a nezávislí political movement, and we try to answer the research question whether there is a clear link between the professionalization of election campaigns, their costs and profits.