Marketingové a PR aktivity FC Viktorie Plzeň v letech 2011-2016
Marketing and PR activities of FC Viktoria Plzeň in the years 2011-2016
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/86095Identifikátory
SIS: 179868
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šesták, Zdeněk
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Marketing, public relations, sport, sportovní marketing, sportovní PR, reklama, sponzoring, události, fotbal, FC Viktoria PlzeňKlíčová slova (anglicky)
Marketing, public relations, sport, sports marketing, sports PR, advertisement, sponsorship, events, football, FC Viktoria PlzeňBakalářská práce se zabývá využitím marketingu a public relations v českém sportovním prostředí na příkladu fotbalového klubu FC Viktoria Plzeň. Za tímto účelem jsou v teoretické části práce popsány disciplíny marketing a PR jak v klasické, tak sportovní rovině s cílem poukázat na jejich specifika ve sportovním prostředí. Zároveň teoretická část práce blíže představuje fotbal coby nejpopulárnější sport planety a také české fotbalové prostředí. V závěru teoretické části je představen samotný klub FC Viktoria Plzeň, který patřil po většinu své historie spíše mezi podprůměrné celky. Stoleté výročí svého založení však klub oslavil roku 2011 ziskem prvního mistrovského titulu v české nejvyšší soutěži, čímž započala jeho úspěšná éra. Následující sportovní úspěchy přilákaly pozornost fanoušků, médií a sponzorů, na což klub musel reagovat změnami ve svých komunikačních aktivitách. Praktická část práce se věnuje deskriptivní analýze vývoje těchto aktivit zejména směrem k fanouškům v období od roku 2011 do roku 2016, kdy klub získal již čtvrtý mistrovský titul. Pozornost je věnována především proměnám v prezentaci klubu, rozvoji online komunikace, organizování eventů a krizové komunikaci.
The thesis deals with the use of marketing and public relations in the Czech sporting environment on the example of FC Viktoria Plzeň football club. The theoretical part of the thesis describes marketing and PR disciplines in both classical and sporting way to point out their specifics in the sporting environment. Moreover, the theoretical part of the work presents football as the most popular sport on the planet, and describes the Czech football environment. At the end of the theoretical part FC Viktoria Plzeň is presented. For most of its history, FC Viktoria Plzeň has been rather an average football club. However, in 2011 the club celebrated its centennial anniversary with the first master's title in the Czech top football league, which was the beginning of the club's successful era. The following sporting achievements drew the attention of fans, media and sponsors, to which the club had to respond with changes in its communication activities. The analytical part of the thesis deals with a descriptive analysis of the development of these activities especially towards the fans from 2011 to 2016, when the club won the league for the fourth time. Attention is paid mainly to changes in club presentation, online communication, event management and crisis communication.