Obvody a obsahy rovinných útvarů
Circumferences and areas of plane figures
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85665Identifikátory
SIS: 172248
Kolekce
- Kvalifikační práce [11978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šarounová, Alena
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství chemie pro střední školy - Učitelství matematiky
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky matematiky
Datum obhajoby
7. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Obsah, obvod, délka, výuka matematikyKlíčová slova (anglicky)
Circumference, area, length, teaching of mathematicsNázev práce: Obvody a obsahy rovinných útvarů Autor: Martin Šrámek Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. Abstrakt: Diplomová práce Obvody a obsahy rovinných útvarů je určena pro vyučující i žáky středních škol. Vyučující v této sbírce může nalézt odvození vztahů pro výpočet obvodu a obsahu rovinných útvarů, se kterým se žáci setkávají na základní a střední škole. Dále jsou zahrnuty zajímavé příklady na procvičení řady metrických problémů v oblasti syntetické geometrie. Žáci mohou ocenit řešené příklady a následně své poznatky aplikovat na další úkoly. Obtížnější úkoly jsou zařazeny do deváté kapitoly. Sbírka je doplněna ilustračními obrázky vytvořenými v programu GeoGebra, které čtenářům umožní snadnější porozumění řešených problémů. Klíčová slova: obsah, obvod, délka, výuka matematiky
Title: Circumferences and areas of plane figures Author: Martin Šrámek Department: Department of Mathematics Education Supervisor: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. Abstract: This diploma thesis Circumferences and areas of plane figures is designed for teachers and high school students. Teachers might find some interesting tasks including various metric problems from the field of synthetic geometry as well as inference of mathematic equations for calculation circumferences and areas of plane figures which are taught at elementary schools and high schools. Pupils can appreciate solved tasks and their knowledge can be applied to other similar tasks. The ninth chapter includes more difficult tasks. There are many drawings exported from GeoGebra which can help students to understand the task better. Keywords: circumference, area, length, teaching of mathematics
