dc.contributor.advisor | Tomková, Anna | |
dc.creator | Tůmová, Dana | |
dc.date.accessioned | 2017-09-07T09:56:49Z | |
dc.date.available | 2017-09-07T09:56:49Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/84825 | |
dc.description.abstract | The Master thesis "Procedures of RWCT programme in the teaching of Czech language and literature at primary school" discusses the use of critical thinking techniques in the Czech language classes for fifth graders. My goal is to explore what options are used as the RWCT programme methods in the Czech language classes at primary school. One of the key objectives is to build a comprehensive material for teaching the Czech language in the fifth grade of primary school. This is based on critical thinking techniques thanks to which pupils not only study the new curriculum but also develop their reading literacy. The anthology demonstrates the applicability of critical thinking techniques in classes with specific examples. On the basis of reflections, I assess the options whitch the RWCT programme gives to the teaching of the Czech language in the fifth grade of primary school. Keywords A teacher at primary school, contemporary conception of teaching, Framework Educational Programme for primary education, RWCT programme, critical thinking, E - U - R model, critical thinking techniques, Czech language and literature. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Postupy programu RWCT ve výuce českého jazyka a literatury na 1. stupni základní školy" pojednává o využití metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka v pátém ročníku základní školy. Cílem práce je prozkoumat, jaké možnosti dává využívání postupů programu RWCT ve výuce českému jazyku na 1. stupni základní školy. Jedním z klíčových cílů je sestavení uceleného materiálu pro výuku českého jazyka v pátém ročníku základní školy, jež je založen na metodách kritického myšlení, díky nimž si žáci osvojují nové učivo, ale také rozvíjejí čtenářskou gramotnost. Sborník demonstruje použitelnost metod kritického myšlení ve vyučování na konkrétních příkladech. Na základě reflexí posuzuji možnosti, které dává program RWCT výuce českému jazyku v pátém ročníku základní školy. Klíčová slova Učitel v primární škole, současné pojetí výuky, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, program RWCT, kritické myšlení, model E - U - R, metody kritického myšlení, český jazyk a literatura. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Primární škola | cs_CZ |
dc.subject | učitel a pojetí výuky | cs_CZ |
dc.subject | program RWCT | cs_CZ |
dc.subject | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
dc.subject | Primary school | en_US |
dc.subject | Teacher and the conception of teaching | en_US |
dc.subject | RWCT programme | en_US |
dc.subject | Czech language and literature | en_US |
dc.title | Postupy programu RWCT ve výuce českého jazyka a literatury na 1. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-05-25 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 174450 | |
dc.title.translated | Procedures of RWCT programme in the teaching of Czech language and literature at primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Vondřičková, Klára | |
dc.identifier.aleph | 002140686 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Postupy programu RWCT ve výuce českého jazyka a literatury na 1. stupni základní školy" pojednává o využití metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka v pátém ročníku základní školy. Cílem práce je prozkoumat, jaké možnosti dává využívání postupů programu RWCT ve výuce českému jazyku na 1. stupni základní školy. Jedním z klíčových cílů je sestavení uceleného materiálu pro výuku českého jazyka v pátém ročníku základní školy, jež je založen na metodách kritického myšlení, díky nimž si žáci osvojují nové učivo, ale také rozvíjejí čtenářskou gramotnost. Sborník demonstruje použitelnost metod kritického myšlení ve vyučování na konkrétních příkladech. Na základě reflexí posuzuji možnosti, které dává program RWCT výuce českému jazyku v pátém ročníku základní školy. Klíčová slova Učitel v primární škole, současné pojetí výuky, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, program RWCT, kritické myšlení, model E - U - R, metody kritického myšlení, český jazyk a literatura. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Master thesis "Procedures of RWCT programme in the teaching of Czech language and literature at primary school" discusses the use of critical thinking techniques in the Czech language classes for fifth graders. My goal is to explore what options are used as the RWCT programme methods in the Czech language classes at primary school. One of the key objectives is to build a comprehensive material for teaching the Czech language in the fifth grade of primary school. This is based on critical thinking techniques thanks to which pupils not only study the new curriculum but also develop their reading literacy. The anthology demonstrates the applicability of critical thinking techniques in classes with specific examples. On the basis of reflections, I assess the options whitch the RWCT programme gives to the teaching of the Czech language in the fifth grade of primary school. Keywords A teacher at primary school, contemporary conception of teaching, Framework Educational Programme for primary education, RWCT programme, critical thinking, E - U - R model, critical thinking techniques, Czech language and literature. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021406860106986 | |